49
Janek Simon (1977) | Wysokie obcasy (Katarzyna Nosowska), 2008
Estymacja:
1,500 zł - 2,000 zł
Sprzedane
900 zł
Aukcja na żywo
Kolekcja Piotra Bazylko
Artysta
Janek Simon (1977)
Wymiary
27 x 21,4 cm
Kategoria
Opis
collage/papier , 27 x 21,4 cm,
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
Janek Simon w 2007 został laureatem Nagrody Deutsche Banku „Spojrzenia” dla najlepszych artystów poniżej 35. roku życia. Dzięki kształceniu na Wydziałach Socjologii i Psychologii wyposażony jest w odpowiednie narzędzia do redystrybucji kontekstów wynikających z rozwijającej się sieci globalnych zależności kulturowych i telekomunikacyjnych. Artysta sięga po kulturowe wątki związane z poglądami dotyczącymi postępującej zagłady cywilizacyjnej. Simon eksploruje i przetwarza tematy związane z nadprodukcją informacji mainstreamowych, kulturą konsumpcyjną, bada obszary związane z estetycznym recyclingiem. Wykorzystując wypełniający przestrzeń wizualną narzucający się szum atrakcyjności, wchodzi w dialog z cyberkulturą. Dzięki metamedialnym poszukiwaniom Simon wskazuje na powiązania między aktywnościami w sferze kultury i gospodarki, eksponując ekonomizację dóbr kultury. Relacje międzyludzkie, styl życia czy uczucia ulegające kapitalizacji są dla artysty jednym z powodów do nieporzucania wolności wypowiedzi indywidualnej. Realizuje filmy wideo, instalacje interaktywne, obiekty i akcje artystyczne. W CSW Zamek Ujazdowski w 2019 została zaprezentowana obszerna retrospektywa twórczości artysty z ostatnich 15 lat, na której potrzeby Simon napisał specjalny program komputerowy, tworząc tytułowy projekt – „Syntetyczny folklor”.
Studiował socjologię i psychologię na Uniwersytecie Jagiellońskim. Działalność artystyczną rozpoczął około 2001. Jako VJ Jansi współpracował z grupą Commbo tworząc wizualizacje do muzyki w klubach oraz z fundacją 36,6. Źródłem jego inspiracji stały się gry komputerowe, Internet i szeroko pojęte archiwum. Jego prace powstają także w oparciu o teorie naukowe, modele analityczne stosowane w geografii i ekonomii. W 2007 otrzymał Nagrodę Deutsche Banku ‘Spojrzenia’ dla najlepszego artysty poniżej 35 roku życia. Wystawy indywidualne Simona odbyły się m.in. w warszawskiej Zachęcie (2005), krakowskim Bunkrze Sztuki (2007), łódzkim Atlasie Sztuki (2006) i w Galerii Arsenał w Białymstoku (2008). Artysta wziął też udział w wielu wystawach zbiorowych i przeglądach sztuki: m.in. w CSW Zamek Ujazdowski w Warszawie (2007 i 2009), Arnolfini w Bristolu (2009), Tate Modern w Londynie (2006) i w festiwalu Manifesta 7 (2008).
Description:
Wysokie obcasy (Katarzyna Nosowska), 2008
collage/paper, 27 x 21.4 cm; , ,
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
- To this lot we apply 'artist's resale right' ('droit de suite') fee. Royalties are calculated using a sliding scale of percentages of the hammer price.
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
Janek Simon w 2007 został laureatem Nagrody Deutsche Banku „Spojrzenia” dla najlepszych artystów poniżej 35. roku życia. Dzięki kształceniu na Wydziałach Socjologii i Psychologii wyposażony jest w odpowiednie narzędzia do redystrybucji kontekstów wynikających z rozwijającej się sieci globalnych zależności kulturowych i telekomunikacyjnych. Artysta sięga po kulturowe wątki związane z poglądami dotyczącymi postępującej zagłady cywilizacyjnej. Simon eksploruje i przetwarza tematy związane z nadprodukcją informacji mainstreamowych, kulturą konsumpcyjną, bada obszary związane z estetycznym recyclingiem. Wykorzystując wypełniający przestrzeń wizualną narzucający się szum atrakcyjności, wchodzi w dialog z cyberkulturą. Dzięki metamedialnym poszukiwaniom Simon wskazuje na powiązania między aktywnościami w sferze kultury i gospodarki, eksponując ekonomizację dóbr kultury. Relacje międzyludzkie, styl życia czy uczucia ulegające kapitalizacji są dla artysty jednym z powodów do nieporzucania wolności wypowiedzi indywidualnej. Realizuje filmy wideo, instalacje interaktywne, obiekty i akcje artystyczne. W CSW Zamek Ujazdowski w 2019 została zaprezentowana obszerna retrospektywa twórczości artysty z ostatnich 15 lat, na której potrzeby Simon napisał specjalny program komputerowy, tworząc tytułowy projekt – „Syntetyczny folklor”.
Studiował socjologię i psychologię na Uniwersytecie Jagiellońskim. Działalność artystyczną rozpoczął około 2001. Jako VJ Jansi współpracował z grupą Commbo tworząc wizualizacje do muzyki w klubach oraz z fundacją 36,6. Źródłem jego inspiracji stały się gry komputerowe, Internet i szeroko pojęte archiwum. Jego prace powstają także w oparciu o teorie naukowe, modele analityczne stosowane w geografii i ekonomii. W 2007 otrzymał Nagrodę Deutsche Banku ‘Spojrzenia’ dla najlepszego artysty poniżej 35 roku życia. Wystawy indywidualne Simona odbyły się m.in. w warszawskiej Zachęcie (2005), krakowskim Bunkrze Sztuki (2007), łódzkim Atlasie Sztuki (2006) i w Galerii Arsenał w Białymstoku (2008). Artysta wziął też udział w wielu wystawach zbiorowych i przeglądach sztuki: m.in. w CSW Zamek Ujazdowski w Warszawie (2007 i 2009), Arnolfini w Bristolu (2009), Tate Modern w Londynie (2006) i w festiwalu Manifesta 7 (2008).
Description:
Wysokie obcasy (Katarzyna Nosowska), 2008
collage/paper, 27 x 21.4 cm; , ,
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
- To this lot we apply 'artist's resale right' ('droit de suite') fee. Royalties are calculated using a sliding scale of percentages of the hammer price.
Stan zachowania
Galeria Raster, Warszawa
Technika
collage/papier
Sygnatura
Janek Simon w 2007 został laureatem Nagrody Deutsche Banku „Spojrzenia” dla najlepszych artystów poniżej 35. roku życia. Dzięki kształceniu na Wydziałach Socjologii i Psychologii wyposażony jest w odpowiednie narzędzia do redystrybucji kontekstów wynikających z rozwijającej się sieci globalnych zależności kulturowych i telekomunikacyjnych. Artysta sięga po kulturowe wątki związane z poglądami dotyczącymi postępującej zagłady cywilizacyjnej. Simon eksploruje i przetwarza tematy związane z nadprodukcją informacji mainstreamowych, kulturą konsumpcyjną, bada obszary związane z estetycznym recyclingiem. Wykorzystując wypełniający przestrzeń wizualną narzucający się szum atrakcyjności, wchodzi w dialog z cyberkulturą. Dzięki metamedialnym poszukiwaniom Simon wskazuje na powiązania między aktywnościami w sferze kultury i gospodarki, eksponując ekonomizację dóbr kultury. Relacje międzyludzkie, styl życia czy uczucia ulegające kapitalizacji są dla artysty jednym z powodów do nieporzucania wolności wypowiedzi indywidualnej. Realizuje filmy wideo, instalacje interaktywne, obiekty i akcje artystyczne. W CSW Zamek Ujazdowski w 2019 została zaprezentowana obszerna retrospektywa twórczości artysty z ostatnich 15 lat, na której potrzeby Simon napisał specjalny program komputerowy, tworząc tytułowy projekt – „Syntetyczny folklor”.
Studiował socjologię i psychologię na Uniwersytecie Jagiellońskim. Działalność artystyczną rozpoczął około 2001. Jako VJ Jansi współpracował z grupą Commbo tworząc wizualizacje do muzyki w klubach oraz z fundacją 36,6. Źródłem jego inspiracji stały się gry komputerowe, Internet i szeroko pojęte archiwum. Jego prace powstają także w oparciu o teorie naukowe, modele analityczne stosowane w geografii i ekonomii. W 2007 otrzymał Nagrodę Deutsche Banku ‘Spojrzenia’ dla najlepszego artysty poniżej 35 roku życia. Wystawy indywidualne Simona odbyły się m.in. w warszawskiej Zachęcie (2005), krakowskim Bunkrze Sztuki (2007), łódzkim Atlasie Sztuki (2006) i w Galerii Arsenał w Białymstoku (2008). Artysta wziął też udział w wielu wystawach zbiorowych i przeglądach sztuki: m.in. w CSW Zamek Ujazdowski w Warszawie (2007 i 2009), Arnolfini w Bristolu (2009), Tate Modern w Londynie (2006) i w festiwalu Manifesta 7 (2008).
Studiował socjologię i psychologię na Uniwersytecie Jagiellońskim. Działalność artystyczną rozpoczął około 2001. Jako VJ Jansi współpracował z grupą Commbo tworząc wizualizacje do muzyki w klubach oraz z fundacją 36,6. Źródłem jego inspiracji stały się gry komputerowe, Internet i szeroko pojęte archiwum. Jego prace powstają także w oparciu o teorie naukowe, modele analityczne stosowane w geografii i ekonomii. W 2007 otrzymał Nagrodę Deutsche Banku ‘Spojrzenia’ dla najlepszego artysty poniżej 35 roku życia. Wystawy indywidualne Simona odbyły się m.in. w warszawskiej Zachęcie (2005), krakowskim Bunkrze Sztuki (2007), łódzkim Atlasie Sztuki (2006) i w Galerii Arsenał w Białymstoku (2008). Artysta wziął też udział w wielu wystawach zbiorowych i przeglądach sztuki: m.in. w CSW Zamek Ujazdowski w Warszawie (2007 i 2009), Arnolfini w Bristolu (2009), Tate Modern w Londynie (2006) i w festiwalu Manifesta 7 (2008).
Proweniencja
0
Wystawiany
0