32
Iza Tarasewicz | Rzeźba z cyklu "Dzieci i zwierzęta", 2008
Estymacja:
12,000 zł - 20,000 zł
Sprzedane
16,000 zł
Aukcja na żywo
Kolekcja Piotra Bazylko
Artysta
Iza Tarasewicz
Wymiary
113 cm x 45 cm x 30 cm
86 cm x 36 cm x 69 cm
86 cm x 36 cm x 69 cm
Kategoria
Opis
forma, 113 cm x 45 cm x 30 cm
86 cm x 36 cm x 69 cm, materiały: masa solna oraz plastelina
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
W cyklu prac „Dzieci i zwierzęta” Iza Tarasewicz ukazała bardzo ścisły związek między tytułowymi parami. Rzeźby wykonane są z masy solnej, artystka skupiła się w nich na ukazaniu i zestawieniu niewinności, okrucieństwa oraz zabawy, które widzi jako wspólne dla dzieci i zwierząt. W wielu pracach Tarasewicz porusza kwestie bezpośrednio związane z doświadczeniem dorastania na wsi. Bliski kontakt z naturą miał znaczący wpływ na podejście artystki do materii, z której korzysta, tworząc rzeźby, instalacje, rysunki i performance. Główna praktyka Izy Tarasewicz koncentruje się wokół tematów związanych z systemami społecznymi, historycznymi i ideologicznymi. Artystka dokonuje dekonstrukcji, interpretacji, gromadzenia i testowania materiałów oraz wynikających z ich użycia kontekstów. Przekracza granicę między tym, co naturalne a sztuczne, a nawet zbliża widza do poczucia, że wszelka materia jest ożywiona. Artystkę interesuje współczesny człowiek wobec zagrożeń, sytuacji ekstremalnych, patologii społecznych, chorób psychicznych, gdzie balans między normalnością a skrajnością wychodzi na pierwszy plan. Tarasewicz stara się wskazać, że nie da się rozdzielić i rozgraniczyć pojęć takich jak: zabawa i zagrożenie, miłość i zniewolenie, ofiara i oprawca. Funkcjonujące w społeczeństwie zasady moralne wymagają indywidualnego stanowiska wobec konkretnych sytuacji. W 2015 Tarasewicz uznano za najbardziej interesującą artystkę młodej polskiej sceny sztuki, przyznając jej pierwszą nagrodę Deutsche Bank w VII edycji konkursu „Spojrzenia”. Uzasadniono to m.in. konsekwentnym kształtowaniem dojrzałego języka artystycznego, przywracaniem sztuce wymiaru poznawczego.
Description:
Sculpture from the series "Children and animals", 2008
cast, 113 cm x 45 cm x 30 cm
86 cm x 36 cm x 69 cm; , materials: salt mass and plasticine,
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
- To this lot we apply 'artist's resale right' ('droit de suite') fee. Royalties are calculated using a sliding scale of percentages of the hammer price.
86 cm x 36 cm x 69 cm, materiały: masa solna oraz plastelina
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
W cyklu prac „Dzieci i zwierzęta” Iza Tarasewicz ukazała bardzo ścisły związek między tytułowymi parami. Rzeźby wykonane są z masy solnej, artystka skupiła się w nich na ukazaniu i zestawieniu niewinności, okrucieństwa oraz zabawy, które widzi jako wspólne dla dzieci i zwierząt. W wielu pracach Tarasewicz porusza kwestie bezpośrednio związane z doświadczeniem dorastania na wsi. Bliski kontakt z naturą miał znaczący wpływ na podejście artystki do materii, z której korzysta, tworząc rzeźby, instalacje, rysunki i performance. Główna praktyka Izy Tarasewicz koncentruje się wokół tematów związanych z systemami społecznymi, historycznymi i ideologicznymi. Artystka dokonuje dekonstrukcji, interpretacji, gromadzenia i testowania materiałów oraz wynikających z ich użycia kontekstów. Przekracza granicę między tym, co naturalne a sztuczne, a nawet zbliża widza do poczucia, że wszelka materia jest ożywiona. Artystkę interesuje współczesny człowiek wobec zagrożeń, sytuacji ekstremalnych, patologii społecznych, chorób psychicznych, gdzie balans między normalnością a skrajnością wychodzi na pierwszy plan. Tarasewicz stara się wskazać, że nie da się rozdzielić i rozgraniczyć pojęć takich jak: zabawa i zagrożenie, miłość i zniewolenie, ofiara i oprawca. Funkcjonujące w społeczeństwie zasady moralne wymagają indywidualnego stanowiska wobec konkretnych sytuacji. W 2015 Tarasewicz uznano za najbardziej interesującą artystkę młodej polskiej sceny sztuki, przyznając jej pierwszą nagrodę Deutsche Bank w VII edycji konkursu „Spojrzenia”. Uzasadniono to m.in. konsekwentnym kształtowaniem dojrzałego języka artystycznego, przywracaniem sztuce wymiaru poznawczego.
Description:
Sculpture from the series "Children and animals", 2008
cast, 113 cm x 45 cm x 30 cm
86 cm x 36 cm x 69 cm; , materials: salt mass and plasticine,
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
- To this lot we apply 'artist's resale right' ('droit de suite') fee. Royalties are calculated using a sliding scale of percentages of the hammer price.
Stan zachowania
Galeria Stereo, Poznań, 2010
Technika
forma
Sygnatura
W cyklu prac „Dzieci i zwierzęta” Iza Tarasewicz ukazała bardzo ścisły związek między tytułowymi parami. Rzeźby wykonane są z masy solnej, artystka skupiła się w nich na ukazaniu i zestawieniu niewinności, okrucieństwa oraz zabawy, które widzi jako wspólne dla dzieci i zwierząt. W wielu pracach Tarasewicz porusza kwestie bezpośrednio związane z doświadczeniem dorastania na wsi. Bliski kontakt z naturą miał znaczący wpływ na podejście artystki do materii, z której korzysta, tworząc rzeźby, instalacje, rysunki i performance. Główna praktyka Izy Tarasewicz koncentruje się wokół tematów związanych z systemami społecznymi, historycznymi i ideologicznymi. Artystka dokonuje dekonstrukcji, interpretacji, gromadzenia i testowania materiałów oraz wynikających z ich użycia kontekstów. Przekracza granicę między tym, co naturalne a sztuczne, a nawet zbliża widza do poczucia, że wszelka materia jest ożywiona. Artystkę interesuje współczesny człowiek wobec zagrożeń, sytuacji ekstremalnych, patologii społecznych, chorób psychicznych, gdzie balans między normalnością a skrajnością wychodzi na pierwszy plan. Tarasewicz stara się wskazać, że nie da się rozdzielić i rozgraniczyć pojęć takich jak: zabawa i zagrożenie, miłość i zniewolenie, ofiara i oprawca. Funkcjonujące w społeczeństwie zasady moralne wymagają indywidualnego stanowiska wobec konkretnych sytuacji. W 2015 Tarasewicz uznano za najbardziej interesującą artystkę młodej polskiej sceny sztuki, przyznając jej pierwszą nagrodę Deutsche Bank w VII edycji konkursu „Spojrzenia”. Uzasadniono to m.in. konsekwentnym kształtowaniem dojrzałego języka artystycznego, przywracaniem sztuce wymiaru poznawczego.
Proweniencja
Przeciąg, Festiwal Sztuki Młodych, Zamek Książąt Pomorskich, Szczecin, 2009; ESTABLISHMENT (jako źródło cierpień), CSW Zamek Ujazdowski, Warszawa, 28 czerwca - 31 sierpnia 2008; Śniące ciała: Wojciech Bąkowski, Tomasz Mróz, Magdalena Starska, Izabela Tarasewicz, Galeria Miejska Arsenał, Poznań, 26 maja - 15 czerwca 2008 ; ;
Wystawiany
Establishment (jako źródło cierpień), katalog wystawy, red. Marcin Krasny i Stach Szabłowski, Warszawa 2008; Śniące ciała: Wojciech Bąkowski, Tomasz Mróz, Magdalena Starska, Izabela Tarasewicz, katalog wystawy, kurator: Michał Lasota, Galeria Miejska Arsenał, Poznań, 2008, nlb. (il.)