7
Natalia Lach-Lachowicz (1937) | Prace z cyklu "Fotografia intymna", około1970
Estymacja:
50,000 zł - 75,000 zł
Sprzedane
30,000 zł
Aukcja na żywo
Kolekcja Piotra Bazylko
Artysta
Natalia Lach-Lachowicz (1937)
Wymiary
fotografia nr 1: 30 cm x 21,5 cm
fotografia nr 2: 30 cm x 21,5 cm
fotografia nr 3: 30 cm x 21,5 cm
fotografia nr 2: 30 cm x 21,5 cm
fotografia nr 3: 30 cm x 21,5 cm
Kategoria
Opis
odbitka żelatynowo-srebrowa, vintage print/papier fotograficzny, fotografia nr 1: 30 cm x 21,5 cm
fotografia nr 2: 30 cm x 21,5 cm
fotografia nr 3: 30 cm x 21,5 cm,
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
Natalia LL w swojej sztuce podkreśla incydentalność, unikalność oraz ulotność zdarzeń pospolitych i trywialnych. Istotne jest dla artystki znaczenie prac, a nie formalny wygląd. Lachowicz odwołuje się przede wszystkim do intelektu odbiorcy, przekraczając granicę poprawności estetycznej. Od początku lat 70. możemy mówić o wyraźnie określonej postawie artystycznej Natalii LL wynikającej bezpośrednio z nurtu neoawangardy. Wiązało się to z otwarciem Galerii PERMAFO razem ze Zbigniewem Dłubakiem, Andrzejem Lachowiczem i Antonim Dzieduszyckim. Inauguracją działalności była wystawa indywidualna artystki „Fotografia intymna”. Tytuł odnosił się do poglądów Natalii LL, której nie interesowały działania estetyzujące, ale możliwie bezpośrednie uchwycenie przyjętej koncepcji. Intymność wynika tutaj zarówno z kreacji, jak i percepcji dzieła. Artystka uważa, że sztuka realizuje się nieustannie, w każdym momencie, w sposób jedyny i niepowtarzalny. Zapis trywialnych czynności to utrwalenie części składowych rzeczywistości. Lata 1970-72 to proces „rejestracji permanentnej”, po którym artystka rozpoczęła serię realizacji nazwanych „sztuką konsumpcyjną”.
Piotr Bazylko
Description:
from the cycle "Fotografia intymna", circa 1970
gelatin-silver print, vintage print/photographic paper, photo no.1: 30 cm x 21,5 cm
photo no.2: 29 cm x 22 cm
photo no.3: 30 cm x 21,5 cm; , ,
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
- To this lot we apply 'artist's resale right' ('droit de suite') fee. Royalties are calculated using a sliding scale of percentages of the hammer price.
fotografia nr 2: 30 cm x 21,5 cm
fotografia nr 3: 30 cm x 21,5 cm,
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
Natalia LL w swojej sztuce podkreśla incydentalność, unikalność oraz ulotność zdarzeń pospolitych i trywialnych. Istotne jest dla artystki znaczenie prac, a nie formalny wygląd. Lachowicz odwołuje się przede wszystkim do intelektu odbiorcy, przekraczając granicę poprawności estetycznej. Od początku lat 70. możemy mówić o wyraźnie określonej postawie artystycznej Natalii LL wynikającej bezpośrednio z nurtu neoawangardy. Wiązało się to z otwarciem Galerii PERMAFO razem ze Zbigniewem Dłubakiem, Andrzejem Lachowiczem i Antonim Dzieduszyckim. Inauguracją działalności była wystawa indywidualna artystki „Fotografia intymna”. Tytuł odnosił się do poglądów Natalii LL, której nie interesowały działania estetyzujące, ale możliwie bezpośrednie uchwycenie przyjętej koncepcji. Intymność wynika tutaj zarówno z kreacji, jak i percepcji dzieła. Artystka uważa, że sztuka realizuje się nieustannie, w każdym momencie, w sposób jedyny i niepowtarzalny. Zapis trywialnych czynności to utrwalenie części składowych rzeczywistości. Lata 1970-72 to proces „rejestracji permanentnej”, po którym artystka rozpoczęła serię realizacji nazwanych „sztuką konsumpcyjną”.
Piotr Bazylko
Description:
from the cycle "Fotografia intymna", circa 1970
gelatin-silver print, vintage print/photographic paper, photo no.1: 30 cm x 21,5 cm
photo no.2: 29 cm x 22 cm
photo no.3: 30 cm x 21,5 cm; , ,
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
- To this lot we apply 'artist's resale right' ('droit de suite') fee. Royalties are calculated using a sliding scale of percentages of the hammer price.
Stan zachowania
Galeria Armin Hundertmark, Wyspy Kanaryjskie, Hiszpania
Technika
odbitka żelatynowo-srebrowa, vintage print/papier fotograficzny
Sygnatura
Natalia LL w swojej sztuce podkreśla incydentalność, unikalność oraz ulotność zdarzeń pospolitych i trywialnych. Istotne jest dla artystki znaczenie prac, a nie formalny wygląd. Lachowicz odwołuje się przede wszystkim do intelektu odbiorcy, przekraczając granicę poprawności estetycznej. Od początku lat 70. możemy mówić o wyraźnie określonej postawie artystycznej Natalii LL wynikającej bezpośrednio z nurtu neoawangardy. Wiązało się to z otwarciem Galerii PERMAFO razem ze Zbigniewem Dłubakiem, Andrzejem Lachowiczem i Antonim Dzieduszyckim. Inauguracją działalności była wystawa indywidualna artystki „Fotografia intymna”. Tytuł odnosił się do poglądów Natalii LL, której nie interesowały działania estetyzujące, ale możliwie bezpośrednie uchwycenie przyjętej koncepcji. Intymność wynika tutaj zarówno z kreacji, jak i percepcji dzieła. Artystka uważa, że sztuka realizuje się nieustannie, w każdym momencie, w sposób jedyny i niepowtarzalny. Zapis trywialnych czynności to utrwalenie części składowych rzeczywistości. Lata 1970-72 to proces „rejestracji permanentnej”, po którym artystka rozpoczęła serię realizacji nazwanych „sztuką konsumpcyjną”.
Piotr Bazylko
Piotr Bazylko
Proweniencja
Natalia LL. Zapisuję wydarzenia zwykłe | I Record Common Events, Galeria lokal_30, Warszawa, 29 listopada 2019-6 lutego 2020; Zapisuję wydarzenia zwykłe, X Międzynarodowy Festiwal Sztuki Efemerycznej KONTEKSTY, Sokołowsko, lipiec 2020;