6
nieznany | Chimera tom IV, zeszyty 10-11-12, 1901
Estymacja:
1,200 zł - 1,600 zł
Sprzedane
Aukcja na żywo
Grafika Artystyczna. Sztuka Dawna
Artysta
nieznany
Wymiary
21,6 x 16,5 cm
Kategoria
Opis
druk, litografia/papier, 21,6 x 16,5 cm, Warszawa, Październik - Listopad - Grudzień 1901. Tom IV. Zeszyt 10 - 11 - 12. s. [2] k., 476. Dwie wkładki planszowe: z reprodukcją grafiki Albrechta Dürera oraz oryginalna autolitografia Jana Stanisławskiego „Villa d`Este” (przycięta z prawej strony). W tekście zreprodukowane rysunki: Stanisława Dębickiego, Hiroshige, Hokussai, Józefa Mehoffera, Edwarda Okunia, Ignacego. Pieńkowskiego, Franciszka Siedleckiego, Jana Stanisławskiego, Mariana Wawrzenieckiego i Mikołaja Wisznickiego.
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
„Chimera”, czasopismo artystyczno-literackie, była ambitnym projektem zarówno pod względem treści jak strony wizualnej. Nad poziomem całości czuwał wybitny krytyk literacki i tłumacz oraz poeta – Zenon Przesmycki. Utrzymywał on kontakty z ważnymi artystami tamtych czasów, którzy pomagali równocześnie we współtworzeniu szaty graficznej „Chimery”. Do tego grona należeli Jan Stanisławski, Józef Mehoffer, Edward Okuń, Ferdynand Ruszczyc oraz Franciszek Siedlecki. O tym jak wielkiej staranności dokładano, wydając kolejne numery świadczyć może fakt, że była „drukowana na specjalnie wyrabianym dla niej papierze (...) korzystała z usług kilku zakładów drukarskich, a każdy jej numer był komponowany indywidualnie, w całości zachowując jednolity styl. Na artystyczną oprawę zeszytu składała się okładka zdobiona rysunkiem lub barwną litografią, jedna lub dwie wkładki z litografiami i reprodukcjami znanych dzieł sztuki, winiety, przerywniki, nagłówki i inicjały. Najważniejszym jednak elementem dekoracyjnym był staranny, przejrzysty układ graficzny, operujący zróżnicowanym drukiem i dużą ilością światła. Nowością były oryginalne litografie wielobarwne, które Jan Stanisławski wykonywał specjalnie dla »Chimery«” (Zofia Baranowicz, „Chimera”, artykuł w pracy zbiorowej: Polskie życie artystyczne w latach 1890-1914, Wrocław-Warszawa-Kraków 1967, s. 227).
Description:
Chimera vol. IV, nos. 10-11-12, 1901
lithography, print/paper, 21.6 x 16.5 cm;
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
„Chimera”, czasopismo artystyczno-literackie, była ambitnym projektem zarówno pod względem treści jak strony wizualnej. Nad poziomem całości czuwał wybitny krytyk literacki i tłumacz oraz poeta – Zenon Przesmycki. Utrzymywał on kontakty z ważnymi artystami tamtych czasów, którzy pomagali równocześnie we współtworzeniu szaty graficznej „Chimery”. Do tego grona należeli Jan Stanisławski, Józef Mehoffer, Edward Okuń, Ferdynand Ruszczyc oraz Franciszek Siedlecki. O tym jak wielkiej staranności dokładano, wydając kolejne numery świadczyć może fakt, że była „drukowana na specjalnie wyrabianym dla niej papierze (...) korzystała z usług kilku zakładów drukarskich, a każdy jej numer był komponowany indywidualnie, w całości zachowując jednolity styl. Na artystyczną oprawę zeszytu składała się okładka zdobiona rysunkiem lub barwną litografią, jedna lub dwie wkładki z litografiami i reprodukcjami znanych dzieł sztuki, winiety, przerywniki, nagłówki i inicjały. Najważniejszym jednak elementem dekoracyjnym był staranny, przejrzysty układ graficzny, operujący zróżnicowanym drukiem i dużą ilością światła. Nowością były oryginalne litografie wielobarwne, które Jan Stanisławski wykonywał specjalnie dla »Chimery«” (Zofia Baranowicz, „Chimera”, artykuł w pracy zbiorowej: Polskie życie artystyczne w latach 1890-1914, Wrocław-Warszawa-Kraków 1967, s. 227).
Description:
Chimera vol. IV, nos. 10-11-12, 1901
lithography, print/paper, 21.6 x 16.5 cm;
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
Stan zachowania
zaplamienia papieru
Technika
druk, litografia/papier
Sygnatura
0
Proweniencja
0
Literatura
0