60
Izabella Gustowska (1948) | "Tarcza I-II", 1976
Estymacja:
15,000 zł - 20,000 zł
Sprzedane
15,000 zł
Aukcja na żywo
Grafika Artystyczna. Sztuka Współczesna
Artysta
Izabella Gustowska (1948)
Wymiary
186 x 112 cm (wymiary każdej pracy)
Kategoria
Opis
technika mieszana (auto-offset)/papier, 186 x 112 cm (wymiary każdej pracy), obie części sygnowane i datowane u dołu: 'Izabella Gustowska 1976', część prawa opisana u dołu: 'offset 2/9', 8 części 46,5 x 56 cm
na odwrociu opisy: 'Tarcza I' 'Tarcza II'
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
„Napotykamy w pracach Gustowskiej autonomiczne formy oniryczne: obiekty bez trwałej tożsamości, zdarzenia poddane logice paradoksu, formy hybrydyczne. (...) uczestniczą [one] w niekończącym się procesie przemian, w którym nic nie jest ostateczne”.
Ryszard Kluszczyński
Zaprezentowana praca Izabelli Gustowskiej składa się z dwóch przedstawień kobiety – frontalnego oraz tylnego. Wzór, na którym możemy dostrzec zarys kobiecego ciała, przywodzi na myśl ozdobną tapetę w kolorze różowym oraz złotym dodatkowo pokrytą ozdobnymi kwiatami. Po bliższej analizie pracy można dostrzec dziurki w podłożu, które widnieją na liczbach zapisanych na ciele kobiety. Modelką uwiecznioną w pracy była koleżanka artystki, Barbara. Jak wspomina autorka: „Pamiętam jak na ciele Barbary zakreśliłam strefy erogenne i pomyślałam, że jest jak tarcza, do której strzelają mężczyźni” (Izabela Gustowska, Izabela Gustowska pamiętam jak…, red. Magdalena Piłakowska, Adrianna Sołtysiak, Sopot 2015, s. 76). W efekcie praca zdaje się przypominać lekko podziurawioną od kul tarczę strzelniczą o zarysie nagiej kobiety. Izabela Gustowska jest artystką wykorzystującą w swojej twórczości różne media – od instalacji, performansu po grafikę oraz fotografię. W swojej sztuce porusza zagadnienie związane z osobistymi doznaniami, indywidualnymi emocjami oraz niejednoznaczną naturą czasu. Zaprezentowana praca powstawała w okresie, który sama artystka nazywała „incydentalnym”. Była to początkowa faza twórczości i czerpania inspiracji ze sztuki body artu, a także realizacji o charakterze parateatralnym.
W 1972 roku ukończyła studia - w pracowni Tadeusza Brzozowskiego - PWSSP w Poznaniu. Obecnie profesor tej uczelni. W latach 1975-92 prowadziła poznańską Galerię ON, z którą współpracuje do dzisiaj. Tworzy grafikę, malarstwo, instalacje i instalacje wideo, wideo-performance, obiekty. Prace łączy w cykle, m.in.: Względne cechy podobieństwa I (1979-90; obiekty, grafiki, instalacje); Sny (1990-94; instalacje, instalacje wideo, grafiki); Płynąc (1994-97; obiekty, wideo-obiekty i instalacja); Life is a story (od 2002; instalacja wideo). Miała wiele wystaw indywidualnych w kraju i za granicą, m.in. w Warszawie, Wrocławiu, Sopocie, Hannoverze, Lundzie, Rennes i Edmonton. Artystka pokazywała swoje prace także w ramach wystaw zbiorowych: Biennale w Sao Paulo (dwukrotnie), w Wiedniu, Waszyngtonie, Dreźnie, Amsterdamie, Barcelonie i Nowym Jorku. Jej prace znajdują się w wielu międzynarodowych kolekcjach na całym świecie. Laureatka licznych nagród i wyróżnień.
Description:
"Shields I-II", 1976
mixed media (auto-offset)/paper, 186 x 112 cm (dimensions of each); both part signed and dated: 'Izabella Gustowska 1976 r.', the right part described on the bottom: 'offset 2/9', 8 pieces, each: 46,5 x 56 cm
described on the reverse: 'Tarcza I' 'Tarcza II',
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
- To this lot we apply 'artist's resale right' ('droit de suite') fee. Royalties are calculated using a sliding scale of percentages of the hammer price.
na odwrociu opisy: 'Tarcza I' 'Tarcza II'
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
„Napotykamy w pracach Gustowskiej autonomiczne formy oniryczne: obiekty bez trwałej tożsamości, zdarzenia poddane logice paradoksu, formy hybrydyczne. (...) uczestniczą [one] w niekończącym się procesie przemian, w którym nic nie jest ostateczne”.
Ryszard Kluszczyński
Zaprezentowana praca Izabelli Gustowskiej składa się z dwóch przedstawień kobiety – frontalnego oraz tylnego. Wzór, na którym możemy dostrzec zarys kobiecego ciała, przywodzi na myśl ozdobną tapetę w kolorze różowym oraz złotym dodatkowo pokrytą ozdobnymi kwiatami. Po bliższej analizie pracy można dostrzec dziurki w podłożu, które widnieją na liczbach zapisanych na ciele kobiety. Modelką uwiecznioną w pracy była koleżanka artystki, Barbara. Jak wspomina autorka: „Pamiętam jak na ciele Barbary zakreśliłam strefy erogenne i pomyślałam, że jest jak tarcza, do której strzelają mężczyźni” (Izabela Gustowska, Izabela Gustowska pamiętam jak…, red. Magdalena Piłakowska, Adrianna Sołtysiak, Sopot 2015, s. 76). W efekcie praca zdaje się przypominać lekko podziurawioną od kul tarczę strzelniczą o zarysie nagiej kobiety. Izabela Gustowska jest artystką wykorzystującą w swojej twórczości różne media – od instalacji, performansu po grafikę oraz fotografię. W swojej sztuce porusza zagadnienie związane z osobistymi doznaniami, indywidualnymi emocjami oraz niejednoznaczną naturą czasu. Zaprezentowana praca powstawała w okresie, który sama artystka nazywała „incydentalnym”. Była to początkowa faza twórczości i czerpania inspiracji ze sztuki body artu, a także realizacji o charakterze parateatralnym.
W 1972 roku ukończyła studia - w pracowni Tadeusza Brzozowskiego - PWSSP w Poznaniu. Obecnie profesor tej uczelni. W latach 1975-92 prowadziła poznańską Galerię ON, z którą współpracuje do dzisiaj. Tworzy grafikę, malarstwo, instalacje i instalacje wideo, wideo-performance, obiekty. Prace łączy w cykle, m.in.: Względne cechy podobieństwa I (1979-90; obiekty, grafiki, instalacje); Sny (1990-94; instalacje, instalacje wideo, grafiki); Płynąc (1994-97; obiekty, wideo-obiekty i instalacja); Life is a story (od 2002; instalacja wideo). Miała wiele wystaw indywidualnych w kraju i za granicą, m.in. w Warszawie, Wrocławiu, Sopocie, Hannoverze, Lundzie, Rennes i Edmonton. Artystka pokazywała swoje prace także w ramach wystaw zbiorowych: Biennale w Sao Paulo (dwukrotnie), w Wiedniu, Waszyngtonie, Dreźnie, Amsterdamie, Barcelonie i Nowym Jorku. Jej prace znajdują się w wielu międzynarodowych kolekcjach na całym świecie. Laureatka licznych nagród i wyróżnień.
Description:
"Shields I-II", 1976
mixed media (auto-offset)/paper, 186 x 112 cm (dimensions of each); both part signed and dated: 'Izabella Gustowska 1976 r.', the right part described on the bottom: 'offset 2/9', 8 pieces, each: 46,5 x 56 cm
described on the reverse: 'Tarcza I' 'Tarcza II',
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
- To this lot we apply 'artist's resale right' ('droit de suite') fee. Royalties are calculated using a sliding scale of percentages of the hammer price.
Stan zachowania
0
Technika
technika mieszana (auto-offset)/papier
Sygnatura
obie części sygnowane i datowane u dołu: 'Izabella Gustowska 1976', część prawa opisana u dołu: 'offset 2/9'
Proweniencja
0
Wystawiany
0