Powrót do DESA.PL
34 of Liczba obiektów: 34
34
Marta Niedbał (1986) | "Szczeliny" (Crevices) z serii "A Dream within a Dream", 2019
Estymacja:
8,000 zł - 12,000 zł
Sprzedane
7,500 zł
Aukcja na żywo
Polska Szkoła Tkaniny
Artysta
Marta Niedbał (1986)
Wymiary
170 x 125 cm
Kategoria
Opis
wełna, 170 x 125 cm,

Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.


Prace Marty Niedbał charakteryzują się niezwykłą haptycznością. Mięsista materia dywanów aż prosi się o dotknięcie i poczucie miękkości i ciepła tkaniny. Nieregularny kształt dywanu, dziury, tytułowe szczeliny, lejąca się płaszczyzna obiektu nadają wyjątkowości ręcznej pracy artystki. Ten tradycyjny sposób tworzenia jest dla Marty Niedbał bardzo ważny. Autorka podkreśla, że stanowi rodzaj antidotum dla coraz częściej skomputeryzowanego działania ludzi. Zmysłowość jest tym, co nas wyróżnia. Postrzeganie zmysłami dla każdego człowieka jest wyjątkowe. Nie ma dwóch osób, które odczuwałyby rzeczywistość w ten sam sposób. Sygnały odbierane przez zmysły tworzą świat niepowtarzalny i specyficzny dla każdej osoby. Oferowany na aukcji dywan „Szczeliny” (Crevices) z serii „A Dream within a Dream” z 2019 łączy w sobie typową dla Marty Niedbał praktykę artystyczną połączoną z projektowaniem użytkowym. Artystka świadomie oscyluje między sztuką a designem. Interesuje ją, w jaki sposób ułatwiamy sobie codzienność i jakie mechanizmy stoją za tymi wyborami. Prezentowany obiekt jest jednym z cyklu dywanów pokazanych na wystawie „Ognisko domowe” w galerii Śmierć Człowieka w Warszawie. Ekspozycję, stworzoną wraz z Marcelim Adamczykiem, budowały przedmioty mające tworzyć atmosferę ciepłej, miłej przestrzeni, której widzowie mogli doświadczać nie tylko wzrokiem, ale i dotykiem.
Działa na pograniczu sztuki, dizajnu i praktyk kolektywnych. Jej prace odzwierciedlają przepływ między życiem codziennym a szeroko pojętym obszarem sztuki, podkreślając rolę przestrzeni do dyskusji na temat nowych form solidarności, empatii i bycia razem. Pracuje z daleko spokrewnionymi pojęciami, takimi jak wspólnota i płytkie przetwarzanie, ruch versus odpoczynek, poczucie przynależności w kryzysie zaufania. Najnowsze medium: ruch, instalacja, obiekty/dywany.

Description:
"Crevices" from "A Dream within a Dream" series
wool, 170 x 125 cm; , ,

Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
Technika
wełna
Sygnatura
Prace Marty Niedbał charakteryzują się niezwykłą haptycznością. Mięsista materia dywanów aż prosi się o dotknięcie i poczucie miękkości i ciepła tkaniny. Nieregularny kształt dywanu, dziury, tytułowe szczeliny, lejąca się płaszczyzna obiektu nadają wyjątkowości ręcznej pracy artystki. Ten tradycyjny sposób tworzenia jest dla Marty Niedbał bardzo ważny. Autorka podkreśla, że stanowi rodzaj antidotum dla coraz częściej skomputeryzowanego działania ludzi. Zmysłowość jest tym, co nas wyróżnia. Postrzeganie zmysłami dla każdego człowieka jest wyjątkowe. Nie ma dwóch osób, które odczuwałyby rzeczywistość w ten sam sposób. Sygnały odbierane przez zmysły tworzą świat niepowtarzalny i specyficzny dla każdej osoby. Oferowany na aukcji dywan „Szczeliny” (Crevices) z serii „A Dream within a Dream” z 2019 łączy w sobie typową dla Marty Niedbał praktykę artystyczną połączoną z projektowaniem użytkowym. Artystka świadomie oscyluje między sztuką a designem. Interesuje ją, w jaki sposób ułatwiamy sobie codzienność i jakie mechanizmy stoją za tymi wyborami. Prezentowany obiekt jest jednym z cyklu dywanów pokazanych na wystawie „Ognisko domowe” w galerii Śmierć Człowieka w Warszawie. Ekspozycję, stworzoną wraz z Marcelim Adamczykiem, budowały przedmioty mające tworzyć atmosferę ciepłej, miłej przestrzeni, której widzowie mogli doświadczać nie tylko wzrokiem, ale i dotykiem.
Działa na pograniczu sztuki, dizajnu i praktyk kolektywnych. Jej prace odzwierciedlają przepływ między życiem codziennym a szeroko pojętym obszarem sztuki, podkreślając rolę przestrzeni do dyskusji na temat nowych form solidarności, empatii i bycia razem. Pracuje z daleko spokrewnionymi pojęciami, takimi jak wspólnota i płytkie przetwarzanie, ruch versus odpoczynek, poczucie przynależności w kryzysie zaufania. Najnowsze medium: ruch, instalacja, obiekty/dywany.
Proweniencja
"Ognisko Domowe", Galeria Śmierć Człowieka, Warszawa 2019
Wystawiany
0