33
Jakub Stępień (1976) | "Kompozycja unistyczna", 2005
Estymacja:
30,000 zł - 40,000 zł
Sprzedane
26,000 zł
Aukcja na żywo
Polska Szkoła Tkaniny
Artysta
Jakub Stępień (1976)
Wymiary
245 x 190 cm
Kategoria
Opis
tkanina żarkadowa, 245 x 190 cm,
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
Jakub „Hakobo” Stępień to artysta wszechstronny, realizujący się w szerokim wachlarzu mediów jak identyfikacja wizualna, design, moda czy grafika użytkowa. Sam John Foster, autor publikacji „New Master of Poster Design” umieścił jego nazwisko w liście 50 najbardziej interesujących plakacistów na świecie. Stępień jest designerem totalnym, nieograniczającym się jedynie do sztuki plakatowej. Projektuje także meble, tkaniny, logotypy, współpracuje z firmami i instytucjami kultury w zakresie identyfikacji wizualnej, przygotowuje własne serie ubrań, współpracuje z łódzką firmą deskorolkową. Warto w tym miejscu wspomnieć, że twórca odpowiada za opracowania graficzne najważniejszych kulturalnych łódzkich festiwali, a także identyfikację graficzną Muzeum Sztuki wraz z logo ‘ms’ i ‘ms2’. To właśnie miejski folklor Łodzi wraz z jego industrialną architekturą, sklepowym szyldami czy podwórkami jest dla niego nieskończonym źródłem inspiracji. Jak pisał Stach Szabłowski: „Zaczynam od deskorolki, ponieważ skateboarding jest jednym z wielu wymiarów, z których wyrasta sztuka Hakobo. Innym wymiarem jest neoplastycyzm, jeszcze innym konstruktywizm, awangarda, op-art, psychodelia, hip-hop, gry wideo czy minimal, pod który zresztą Hakobo lubi od czasu do czasu podłożyć bombę i wysadzić go w powietrze, tak, aby rozpadł się na tysiąc kawałków i zmienił w maximal”. Przytoczony wyżej cytat zdaje się idealnie korespondować z żakardową „Kompozycją unistyczną” utrzymaną w czerwono-białej kolorystyce, której płaszczyzna została zredukowana ciągami powtarzających się liter „ŁKSRTSŁKSRTS”. Prezentowana praca jest odzwierciedleniem charakterystycznego stylu Hakobo inspirowanego tradycyjnym rzemiosłem, a przede wszystkim kulturą łódzkiej ulicy. Artysta współpracował m.in. z Muzeum Sztuki w Łodzi, CSW Zamek Ujazdowski, wrocławską Galerią Design – BWA czy Tate Modern w Londynie.
„Kompozycja unistyczna” powstała z myślą o wystawie „mŁódź – Identyfikacja” zorganizowanej w 2005 przez Kamila Kuskowskiego i Jarosława Lubiaka specjalnie dla odrestaurowanej przestrzeni łódzkiego Ośrodka Propagandy Sztuki. Kuratorzy zaprosili 13 młodych twórców związanych z Łodzią, głównie ówczesnych absolwentów łódzkiej Akademii, by ci przygotowali prace nawiązujące do miejsca, jego architektury, historii, ale także samego miasta wraz z jego sztuką i społeczną sytuacją. Omawiana „Kompozycja unistyczna” Jakuba Stępnia przenosi zagadnienie identyfikacji wizualnej w obszary piłki nożnej, a konkretnie odnosi się do dwóch rywalizujących ze sobą miejskich klubów: RTS Widzew i ŁKS (Łódzki Klub Sportowy), których regularnie rozmieszczone symbole zostały ze sobą ściśle powiązane wypełniając całą płaszczyznę tkaniny. Sama kompozycja zdaje się korespondować z teorią unizmu autorstwa Władysława Strzemińskiego i pozbawiona jest napięć kierunkowych.
Description:
"Unistic composition"
jacquard fabric, 245 x 190 cm; , ,
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
- To this lot we apply 'artist's resale right' ('droit de suite') fee. Royalties are calculated using a sliding scale of percentages of the hammer price.
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
Jakub „Hakobo” Stępień to artysta wszechstronny, realizujący się w szerokim wachlarzu mediów jak identyfikacja wizualna, design, moda czy grafika użytkowa. Sam John Foster, autor publikacji „New Master of Poster Design” umieścił jego nazwisko w liście 50 najbardziej interesujących plakacistów na świecie. Stępień jest designerem totalnym, nieograniczającym się jedynie do sztuki plakatowej. Projektuje także meble, tkaniny, logotypy, współpracuje z firmami i instytucjami kultury w zakresie identyfikacji wizualnej, przygotowuje własne serie ubrań, współpracuje z łódzką firmą deskorolkową. Warto w tym miejscu wspomnieć, że twórca odpowiada za opracowania graficzne najważniejszych kulturalnych łódzkich festiwali, a także identyfikację graficzną Muzeum Sztuki wraz z logo ‘ms’ i ‘ms2’. To właśnie miejski folklor Łodzi wraz z jego industrialną architekturą, sklepowym szyldami czy podwórkami jest dla niego nieskończonym źródłem inspiracji. Jak pisał Stach Szabłowski: „Zaczynam od deskorolki, ponieważ skateboarding jest jednym z wielu wymiarów, z których wyrasta sztuka Hakobo. Innym wymiarem jest neoplastycyzm, jeszcze innym konstruktywizm, awangarda, op-art, psychodelia, hip-hop, gry wideo czy minimal, pod który zresztą Hakobo lubi od czasu do czasu podłożyć bombę i wysadzić go w powietrze, tak, aby rozpadł się na tysiąc kawałków i zmienił w maximal”. Przytoczony wyżej cytat zdaje się idealnie korespondować z żakardową „Kompozycją unistyczną” utrzymaną w czerwono-białej kolorystyce, której płaszczyzna została zredukowana ciągami powtarzających się liter „ŁKSRTSŁKSRTS”. Prezentowana praca jest odzwierciedleniem charakterystycznego stylu Hakobo inspirowanego tradycyjnym rzemiosłem, a przede wszystkim kulturą łódzkiej ulicy. Artysta współpracował m.in. z Muzeum Sztuki w Łodzi, CSW Zamek Ujazdowski, wrocławską Galerią Design – BWA czy Tate Modern w Londynie.
„Kompozycja unistyczna” powstała z myślą o wystawie „mŁódź – Identyfikacja” zorganizowanej w 2005 przez Kamila Kuskowskiego i Jarosława Lubiaka specjalnie dla odrestaurowanej przestrzeni łódzkiego Ośrodka Propagandy Sztuki. Kuratorzy zaprosili 13 młodych twórców związanych z Łodzią, głównie ówczesnych absolwentów łódzkiej Akademii, by ci przygotowali prace nawiązujące do miejsca, jego architektury, historii, ale także samego miasta wraz z jego sztuką i społeczną sytuacją. Omawiana „Kompozycja unistyczna” Jakuba Stępnia przenosi zagadnienie identyfikacji wizualnej w obszary piłki nożnej, a konkretnie odnosi się do dwóch rywalizujących ze sobą miejskich klubów: RTS Widzew i ŁKS (Łódzki Klub Sportowy), których regularnie rozmieszczone symbole zostały ze sobą ściśle powiązane wypełniając całą płaszczyznę tkaniny. Sama kompozycja zdaje się korespondować z teorią unizmu autorstwa Władysława Strzemińskiego i pozbawiona jest napięć kierunkowych.
Description:
"Unistic composition"
jacquard fabric, 245 x 190 cm; , ,
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
- To this lot we apply 'artist's resale right' ('droit de suite') fee. Royalties are calculated using a sliding scale of percentages of the hammer price.
Technika
tkanina żarkadowa
Sygnatura
Jakub „Hakobo” Stępień to artysta wszechstronny, realizujący się w szerokim wachlarzu mediów jak identyfikacja wizualna, design, moda czy grafika użytkowa. Sam John Foster, autor publikacji „New Master of Poster Design” umieścił jego nazwisko w liście 50 najbardziej interesujących plakacistów na świecie. Stępień jest designerem totalnym, nieograniczającym się jedynie do sztuki plakatowej. Projektuje także meble, tkaniny, logotypy, współpracuje z firmami i instytucjami kultury w zakresie identyfikacji wizualnej, przygotowuje własne serie ubrań, współpracuje z łódzką firmą deskorolkową. Warto w tym miejscu wspomnieć, że twórca odpowiada za opracowania graficzne najważniejszych kulturalnych łódzkich festiwali, a także identyfikację graficzną Muzeum Sztuki wraz z logo ‘ms’ i ‘ms2’. To właśnie miejski folklor Łodzi wraz z jego industrialną architekturą, sklepowym szyldami czy podwórkami jest dla niego nieskończonym źródłem inspiracji. Jak pisał Stach Szabłowski: „Zaczynam od deskorolki, ponieważ skateboarding jest jednym z wielu wymiarów, z których wyrasta sztuka Hakobo. Innym wymiarem jest neoplastycyzm, jeszcze innym konstruktywizm, awangarda, op-art, psychodelia, hip-hop, gry wideo czy minimal, pod który zresztą Hakobo lubi od czasu do czasu podłożyć bombę i wysadzić go w powietrze, tak, aby rozpadł się na tysiąc kawałków i zmienił w maximal”. Przytoczony wyżej cytat zdaje się idealnie korespondować z żakardową „Kompozycją unistyczną” utrzymaną w czerwono-białej kolorystyce, której płaszczyzna została zredukowana ciągami powtarzających się liter „ŁKSRTSŁKSRTS”. Prezentowana praca jest odzwierciedleniem charakterystycznego stylu Hakobo inspirowanego tradycyjnym rzemiosłem, a przede wszystkim kulturą łódzkiej ulicy. Artysta współpracował m.in. z Muzeum Sztuki w Łodzi, CSW Zamek Ujazdowski, wrocławską Galerią Design – BWA czy Tate Modern w Londynie.
„Kompozycja unistyczna” powstała z myślą o wystawie „mŁódź – Identyfikacja” zorganizowanej w 2005 przez Kamila Kuskowskiego i Jarosława Lubiaka specjalnie dla odrestaurowanej przestrzeni łódzkiego Ośrodka Propagandy Sztuki. Kuratorzy zaprosili 13 młodych twórców związanych z Łodzią, głównie ówczesnych absolwentów łódzkiej Akademii, by ci przygotowali prace nawiązujące do miejsca, jego architektury, historii, ale także samego miasta wraz z jego sztuką i społeczną sytuacją. Omawiana „Kompozycja unistyczna” Jakuba Stępnia przenosi zagadnienie identyfikacji wizualnej w obszary piłki nożnej, a konkretnie odnosi się do dwóch rywalizujących ze sobą miejskich klubów: RTS Widzew i ŁKS (Łódzki Klub Sportowy), których regularnie rozmieszczone symbole zostały ze sobą ściśle powiązane wypełniając całą płaszczyznę tkaniny. Sama kompozycja zdaje się korespondować z teorią unizmu autorstwa Władysława Strzemińskiego i pozbawiona jest napięć kierunkowych.
„Kompozycja unistyczna” powstała z myślą o wystawie „mŁódź – Identyfikacja” zorganizowanej w 2005 przez Kamila Kuskowskiego i Jarosława Lubiaka specjalnie dla odrestaurowanej przestrzeni łódzkiego Ośrodka Propagandy Sztuki. Kuratorzy zaprosili 13 młodych twórców związanych z Łodzią, głównie ówczesnych absolwentów łódzkiej Akademii, by ci przygotowali prace nawiązujące do miejsca, jego architektury, historii, ale także samego miasta wraz z jego sztuką i społeczną sytuacją. Omawiana „Kompozycja unistyczna” Jakuba Stępnia przenosi zagadnienie identyfikacji wizualnej w obszary piłki nożnej, a konkretnie odnosi się do dwóch rywalizujących ze sobą miejskich klubów: RTS Widzew i ŁKS (Łódzki Klub Sportowy), których regularnie rozmieszczone symbole zostały ze sobą ściśle powiązane wypełniając całą płaszczyznę tkaniny. Sama kompozycja zdaje się korespondować z teorią unizmu autorstwa Władysława Strzemińskiego i pozbawiona jest napięć kierunkowych.
Proweniencja
"młódź - Identyfikacja", Miejska Galeria Sztuki w Łodzi, październik-listopad 2005; Galeria Miejska "Arsenał" w Poznaniu, grudzień 2005; Galeria Sztuki "Wozownia" w Toruniu, czerwiec 2006; Galeria Bielska BWA, Bielsko-Biała 2006
Wystawiany
0