2
Krystyna Wojtyna-Drouet (1926) | "Komiks", 2004
Estymacja:
7,000 zł - 12,000 zł
Sprzedane
7,500 zł
Aukcja na żywo
Polska Szkoła Tkaniny
Artysta
Krystyna Wojtyna-Drouet (1926)
Wymiary
155 x 214 cm
Kategoria
Opis
wełna, 155 x 214 cm, na odwrociu autorska naszywka z odręcznym opisem pracy: 'KRYSTYNA WOJTYNA-DROUET 2004 | TKANINA GOBELINOWA | "KOMIKS" | 155x214 3.31 m2 | [...]',
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
Krystyna Wojtyna-Drouet jest jedną z uczestniczek słynnego I Biennale Tkaniny w Lozannie w 1962, gdzie wraz z m.in.: Magdaleną Abakanowicz, Wojciechem Sadleyem i Jolantą Owidzką reprezentowała dokonania polskiej szkoły. Edukację artystyczną odbyła na warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych, gdzie studiowała na Wydziale Malarstwa w pracowni profesora Marka Włodarskiego oraz tkaniny w pracowni tkactwa ręcznego prowadzonej przez słynną profesor Eleonorę Plutyńską. Wojtyna-Drouet jako jedna z pierwszych tkaczy zastosowała włókno sizalowe. W swoich pracach używa głównie owczej wełny, którą samodzielnie farbuje przy użyciu tradycyjnych technik farbiarskich, wedle receptur profesor Wandy Szczepanowskiej. Na przestrzeni lat twórczyni stworzyła zupełnie unikalny, charakterystyczny dla siebie styl tkaniny o motywach figuratywnych, częstokroć zaczerpniętych ze świata przyrody, który był i nadal jest jej wielką inspiracją. Jak przyznała w jednej z rozmów: „Moja twórczość wiąże się w takim samym stopniu z przyrodą – lasem, kwiatami, pięknymi widokami. Czasem wydaje mi się, że jestem z epoki romantyzmu”. Tkaniny jej autorstwa znajdują się w zbiorach m.in.: Muzeum Narodowego w Warszawie, Muzeum Włókiennictwa w Łodzi, francuskim Musées d'Angers, holenderskim Fransa Halsa oraz amerykańskich Philadelphia Museum of Art w Stanach Zjednoczonych oraz Hurschler Collection of Contemporary Tapestry, a także wielu kolekcjach prywatnych. Artystka uczestniczyła łącznie w ponad 300 wystawach na całym świecie.
Ukończyła Akademię Sztuk Pięknych w Warszawie na Wydziale Malarstwa (pracownia prof. Marka Włodarskiego) i Tkaniny w pracowniach prof. Eleonory Plutyńskiej (tkactwo ręczne) i prof. Mieczysława Szymańskiego (gobelin). Dyplom uzyskała w 1953
Brała udział w Ogólnopolskich wystawach malarstwa i tkaniny w kraju, w wystawach Polskiej Sztuki za granicą i w wystawach międzynarodowych m.in.: Wystawy Pracowni Doświadczalnej Tkactwa, Festiwale Sztuk Pięknych w Warszawie, udział w 30 wystawach Polskiej Sztuki za granicą oraz udział w I i IV (1962, 1969) Międzynarodowym Biennale Tkaniny w Lozannie; Międzynarodowym Triennale Tkaniny w Łodzi (1975); 1978 – Quadriennale Sztuki Dekoracyjnej w Erfurcie. Artystka jako jedna z pierwszych tkaczy zastosowała w swoich pracach obok wełny włókno sizalowe. Stworzyła charakterystyczny dla siebie styl tkaniny o motywach najczęściej figuratywnych. W swoich realizacjach gobelinowych stosowała również elementy ceramiczne i metal. Prace artystki znajdują się m.in w Muzeum Narodowym w Warszawie, czy Muzeum Włókiennictwa w Łodzi.
Description:
"Comic"
wool, 155 x 214 cm; on the reverse author's stripe with the description of the work: 'KRYSTYNA WOJTYNA-DROUET r. 2004 | TKANINA GOBELINOWA | "KOMIKS" | 155x214 3.31 m2 | [...]' , ,
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
Krystyna Wojtyna-Drouet jest jedną z uczestniczek słynnego I Biennale Tkaniny w Lozannie w 1962, gdzie wraz z m.in.: Magdaleną Abakanowicz, Wojciechem Sadleyem i Jolantą Owidzką reprezentowała dokonania polskiej szkoły. Edukację artystyczną odbyła na warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych, gdzie studiowała na Wydziale Malarstwa w pracowni profesora Marka Włodarskiego oraz tkaniny w pracowni tkactwa ręcznego prowadzonej przez słynną profesor Eleonorę Plutyńską. Wojtyna-Drouet jako jedna z pierwszych tkaczy zastosowała włókno sizalowe. W swoich pracach używa głównie owczej wełny, którą samodzielnie farbuje przy użyciu tradycyjnych technik farbiarskich, wedle receptur profesor Wandy Szczepanowskiej. Na przestrzeni lat twórczyni stworzyła zupełnie unikalny, charakterystyczny dla siebie styl tkaniny o motywach figuratywnych, częstokroć zaczerpniętych ze świata przyrody, który był i nadal jest jej wielką inspiracją. Jak przyznała w jednej z rozmów: „Moja twórczość wiąże się w takim samym stopniu z przyrodą – lasem, kwiatami, pięknymi widokami. Czasem wydaje mi się, że jestem z epoki romantyzmu”. Tkaniny jej autorstwa znajdują się w zbiorach m.in.: Muzeum Narodowego w Warszawie, Muzeum Włókiennictwa w Łodzi, francuskim Musées d'Angers, holenderskim Fransa Halsa oraz amerykańskich Philadelphia Museum of Art w Stanach Zjednoczonych oraz Hurschler Collection of Contemporary Tapestry, a także wielu kolekcjach prywatnych. Artystka uczestniczyła łącznie w ponad 300 wystawach na całym świecie.
Ukończyła Akademię Sztuk Pięknych w Warszawie na Wydziale Malarstwa (pracownia prof. Marka Włodarskiego) i Tkaniny w pracowniach prof. Eleonory Plutyńskiej (tkactwo ręczne) i prof. Mieczysława Szymańskiego (gobelin). Dyplom uzyskała w 1953
Brała udział w Ogólnopolskich wystawach malarstwa i tkaniny w kraju, w wystawach Polskiej Sztuki za granicą i w wystawach międzynarodowych m.in.: Wystawy Pracowni Doświadczalnej Tkactwa, Festiwale Sztuk Pięknych w Warszawie, udział w 30 wystawach Polskiej Sztuki za granicą oraz udział w I i IV (1962, 1969) Międzynarodowym Biennale Tkaniny w Lozannie; Międzynarodowym Triennale Tkaniny w Łodzi (1975); 1978 – Quadriennale Sztuki Dekoracyjnej w Erfurcie. Artystka jako jedna z pierwszych tkaczy zastosowała w swoich pracach obok wełny włókno sizalowe. Stworzyła charakterystyczny dla siebie styl tkaniny o motywach najczęściej figuratywnych. W swoich realizacjach gobelinowych stosowała również elementy ceramiczne i metal. Prace artystki znajdują się m.in w Muzeum Narodowym w Warszawie, czy Muzeum Włókiennictwa w Łodzi.
Description:
"Comic"
wool, 155 x 214 cm; on the reverse author's stripe with the description of the work: 'KRYSTYNA WOJTYNA-DROUET r. 2004 | TKANINA GOBELINOWA | "KOMIKS" | 155x214 3.31 m2 | [...]' , ,
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
Technika
wełna
Sygnatura
na odwrociu autorska naszywka z odręcznym opisem pracy: 'KRYSTYNA WOJTYNA-DROUET 2004 | TKANINA GOBELINOWA | "KOMIKS" | 155x214 3.31 m2 | [...]'
Proweniencja
0
Literatura
0
Wystawiany
0