57
Alicja Bielawska (1980) | "Dynamika liniowych przecięć", 2020
Estymacja:
5,000 zł - 8,000 zł
Sprzedane
4,800 zł
Aukcja na żywo
Sztuka Współczesna. Nowe Pokolenie po 1989
Artysta
Alicja Bielawska (1980)
Wymiary
100 x 70 cm
Kategoria
Opis
kredka/papier , 100 x 70 cm, sygnowany ołówkiem p.d.: 'AB 2020',
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
Prace Bielawskiej mogą budzić skojarzenia, przypominać znajome formy i kształty, budzić wspomnienia itp. 'W moich rzeźbach z założenia nie ma narracji, odniesień do konkretnych historii czy anegdot. Te prace są związane z doświadczeniem materialności, wrażliwością na fizyczne, osobiste doświadczanie materiałów’. Wywołują więc ciąg skojarzeń, lecz te skojarzenia dla każdego są inne - nie powstanie z nich jedna spójna historia. Artystka uważa, że jej rzeźby wymagają poświęcenia im czasu, tego, by się im poprzyglądać, bo mogą pomóc w docenieniu codzienności, zwykłości wokół nas. Jedną ze składowych prac Alicji Bielawskiej jest również słowo. Słowo, litera, znak i poezja. Przykuwają uwagę zarówno tytuły prac, jak i wystaw, sugerujące narrację i ukryte w nich historie. Mają one różne źródła - są to cytaty z lektur, fragmenty wierszy, urywki prywatnych rozmów. 'Na moje prace patrzę jak na fragmenty wyjęte z rzeczywistości i poprzestawiane, wycinki, przekroje warstw materialnej codzienności’. Podobnie działają rysunki i szlaczki - są niczym pismo, hieroglify o dynamice i formie liter, jak zdania z książki, której treści nie poznamy. Podobnie jak na wpół abstrakcyjne rzeźby, przedmioty i obiekty, które możemy napełnić własną treścią. Sumą zainteresowania Bielawskiej słowem i obiektem oraz formalnych poszukiwań na papierze jako rysowniczki są książki artystyczne” [Tekst z katalogu do wystawy „Spojrzenia 2015” w Narodowej Galerii Sztuki Zachęta].
Absolwentka historii sztuki na Uniwersytecie Warszawskim i sztuk pięknych na Gerrit Rietveld Academie w Amsterdamie. Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2012) i Mondriaan Fonds (2013/14). Zajmuje się rzeźbą, instalacją, rysunkiem, pisze poezje. Jej prace zbudowane są z połączonych ze sobą figur geometrycznych i siatek w żywych kolorach, wykorzystują przedmioty użytkowe, materiały budowlane i dekoratorskie. Wystawy indywidualne artystski odbyły się m.in. w Warszawie, Amsterdamie, Stuttgarcie i Dallas. W 2015 roku Bielawska była nominowana do nagrody "Spojrzenia" przyznawanej przez Deutsche Bank przy współpracy z warszawską Zachętą.
Description:
"Dynamics of linear intersections", 2020
crayon/paper, 100 x 70 cm; signed in pencil lower right: 'AB 2020', ,
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
Prace Bielawskiej mogą budzić skojarzenia, przypominać znajome formy i kształty, budzić wspomnienia itp. 'W moich rzeźbach z założenia nie ma narracji, odniesień do konkretnych historii czy anegdot. Te prace są związane z doświadczeniem materialności, wrażliwością na fizyczne, osobiste doświadczanie materiałów’. Wywołują więc ciąg skojarzeń, lecz te skojarzenia dla każdego są inne - nie powstanie z nich jedna spójna historia. Artystka uważa, że jej rzeźby wymagają poświęcenia im czasu, tego, by się im poprzyglądać, bo mogą pomóc w docenieniu codzienności, zwykłości wokół nas. Jedną ze składowych prac Alicji Bielawskiej jest również słowo. Słowo, litera, znak i poezja. Przykuwają uwagę zarówno tytuły prac, jak i wystaw, sugerujące narrację i ukryte w nich historie. Mają one różne źródła - są to cytaty z lektur, fragmenty wierszy, urywki prywatnych rozmów. 'Na moje prace patrzę jak na fragmenty wyjęte z rzeczywistości i poprzestawiane, wycinki, przekroje warstw materialnej codzienności’. Podobnie działają rysunki i szlaczki - są niczym pismo, hieroglify o dynamice i formie liter, jak zdania z książki, której treści nie poznamy. Podobnie jak na wpół abstrakcyjne rzeźby, przedmioty i obiekty, które możemy napełnić własną treścią. Sumą zainteresowania Bielawskiej słowem i obiektem oraz formalnych poszukiwań na papierze jako rysowniczki są książki artystyczne” [Tekst z katalogu do wystawy „Spojrzenia 2015” w Narodowej Galerii Sztuki Zachęta].
Absolwentka historii sztuki na Uniwersytecie Warszawskim i sztuk pięknych na Gerrit Rietveld Academie w Amsterdamie. Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2012) i Mondriaan Fonds (2013/14). Zajmuje się rzeźbą, instalacją, rysunkiem, pisze poezje. Jej prace zbudowane są z połączonych ze sobą figur geometrycznych i siatek w żywych kolorach, wykorzystują przedmioty użytkowe, materiały budowlane i dekoratorskie. Wystawy indywidualne artystski odbyły się m.in. w Warszawie, Amsterdamie, Stuttgarcie i Dallas. W 2015 roku Bielawska była nominowana do nagrody "Spojrzenia" przyznawanej przez Deutsche Bank przy współpracy z warszawską Zachętą.
Description:
"Dynamics of linear intersections", 2020
crayon/paper, 100 x 70 cm; signed in pencil lower right: 'AB 2020', ,
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
Technika
kredka/papier
Sygnatura
sygnowany ołówkiem p.d.: 'AB 2020'