32
Bartosz Kokosiński (1984) | Bez tytułu (Ikona), 2015
Estymacja:
15,000 zł - 18,000 zł
Sprzedane
14,000 zł
Aukcja na żywo
Sztuka Współczesna. Nowe Pokolenie po 1989
Artysta
Bartosz Kokosiński (1984)
Wymiary
111,5 x 68,5 x 21,7 cm
Kategoria
Opis
spray, żywica epoksydowa/drewno, 111,5 x 68,5 x 21,7 cm, sygnowany, datowany i opisany na odwrociu: 'Bartosz Kokosiński | 2015 | Untitled (from the Icon series) | 111,5 x 67 x 21,7 cm',
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
Bartosz Kokosiński swoją twórczością demaskuje niedoskonałość malarskiego medium. Podchodzi do niego z ironią i ciekawością badacza. Próbuje pracować nad formą swoich obrazów, doborem ostatecznego kształtu, wychodzić poza dwuwymiarowość płótna. Dopracowuje i uzupełnia formą treść kreowanych przez siebie dzieł. Ewa Gorządek pisała o twórczości autora: „Malarstwo Kokosińskiego ma w sobie silny pierwiastek autentyczności, jest zapisem doświadczeń i emocji, zwątpień i podejmowanych na nowo prób wypracowania własnego języka wypowiedzi w tym nieuznającym kompromisów medium”. Kokosiński w swoich poszukiwaniach wykorzystuje różnorodne style i poetyki. Często balansuje między dziecięcą zabawą i pewnego rodzaju naiwnością a artystyczną tradycją. Jego prace charakteryzują jednak twórcza konsekwencja i dyscyplina, które pozwalają artyście tworzyć skończone i przemyślane dzieła. Praca prezentowana w katalogu pochodzi z 2015. Kapiący złotem obraz jest nawiązaniem do tradycji pisania ikon. Co prawda nazwa „obraz” nie dość dokładnie odpowiada skończonej pracy. Drewniana deska wychodzącą w przestrzeń, powyginana w rożnych płaszczyznach, jest bardziej rzeźbą niż obrazem. Podobnie z podtytułem „Ikona”, który naprowadza na pomysł artysty, jest jednak co najwyżej luźnym skojarzeniem. Kokosiński pozostawia bowiem widzowi i jego wyobraźni urealnienie ikony w jej tradycyjnej, przedstawiającej formie. Na złotym tle podarowanym przez artystę każdy z widzów może samodzielnie namalować w wyobraźni swoją ikonę. Jeżeli tylko chce. Kokosiński zostawia wybór, jednocześnie wątpiąc, czy tego typu sztuka jest jeszcze potrzebna.
Malarz i twórca instalacji malarskich oraz video. Urodził się w 1984 roku w Siewierzu. Ukończył studia na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, gdzie w 2009 uzyskał dyplom w pracowni prof. Andrzeja Bednarczyka i prof. Witolda Stelmachniewi-cza. Należał do krakowskiej grupy Silnia. Mieszka i pracuje w Warszawie.
Czterokrotny stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Brał udział m.in. w 6. Triennale Sztuki Młodych w Orońsku oraz w 10. Konkursie Gepperta we Wrocławiu. W 2013 i 2015 roku otrzymał wyróżnienie na 41. i 42. Biennale Malarstwa „Bielska Jesień”. Jego prace były wystawiane w najważniejszych instytucjach państwowych, między innymi: Państwowej Galerii Sztuki w Sopocie (wystawa indywidualna), Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski w Warszawie (wystawa indywidualna), Galerii Sztuki Współczesnej Bunkier Sztuki w Krakowie (wy-stawa indywidualna), Muzeum Sztuki Współczesnej MOCAK w Krakowie, Galerii Labirynt w Lu-blinie, Centrum Sztuki Współczesnej Znaki Czasu w Toruniu. Jego prace znajdują się między innymi w kolekcji: Muzeum Narodowego w Gdańsku, Państwowej Galerii Sztuki w Sopocie, Galerii Sztuki Współczesnej Bunkier Sztuki w Krakowie oraz Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku.
Description:
Untitled, form the series: "Icon", 2015
spray, epoxy resin/wood, 111.5 x 68.5 x 21.7 cm; signed, dated and described on the reverse: 'Bartosz Kokosinski | 2015 | Untitled (from the Icon series) | 111,5 x 67 x 21,7 cm', ,
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
Bartosz Kokosiński swoją twórczością demaskuje niedoskonałość malarskiego medium. Podchodzi do niego z ironią i ciekawością badacza. Próbuje pracować nad formą swoich obrazów, doborem ostatecznego kształtu, wychodzić poza dwuwymiarowość płótna. Dopracowuje i uzupełnia formą treść kreowanych przez siebie dzieł. Ewa Gorządek pisała o twórczości autora: „Malarstwo Kokosińskiego ma w sobie silny pierwiastek autentyczności, jest zapisem doświadczeń i emocji, zwątpień i podejmowanych na nowo prób wypracowania własnego języka wypowiedzi w tym nieuznającym kompromisów medium”. Kokosiński w swoich poszukiwaniach wykorzystuje różnorodne style i poetyki. Często balansuje między dziecięcą zabawą i pewnego rodzaju naiwnością a artystyczną tradycją. Jego prace charakteryzują jednak twórcza konsekwencja i dyscyplina, które pozwalają artyście tworzyć skończone i przemyślane dzieła. Praca prezentowana w katalogu pochodzi z 2015. Kapiący złotem obraz jest nawiązaniem do tradycji pisania ikon. Co prawda nazwa „obraz” nie dość dokładnie odpowiada skończonej pracy. Drewniana deska wychodzącą w przestrzeń, powyginana w rożnych płaszczyznach, jest bardziej rzeźbą niż obrazem. Podobnie z podtytułem „Ikona”, który naprowadza na pomysł artysty, jest jednak co najwyżej luźnym skojarzeniem. Kokosiński pozostawia bowiem widzowi i jego wyobraźni urealnienie ikony w jej tradycyjnej, przedstawiającej formie. Na złotym tle podarowanym przez artystę każdy z widzów może samodzielnie namalować w wyobraźni swoją ikonę. Jeżeli tylko chce. Kokosiński zostawia wybór, jednocześnie wątpiąc, czy tego typu sztuka jest jeszcze potrzebna.
Malarz i twórca instalacji malarskich oraz video. Urodził się w 1984 roku w Siewierzu. Ukończył studia na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, gdzie w 2009 uzyskał dyplom w pracowni prof. Andrzeja Bednarczyka i prof. Witolda Stelmachniewi-cza. Należał do krakowskiej grupy Silnia. Mieszka i pracuje w Warszawie.
Czterokrotny stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Brał udział m.in. w 6. Triennale Sztuki Młodych w Orońsku oraz w 10. Konkursie Gepperta we Wrocławiu. W 2013 i 2015 roku otrzymał wyróżnienie na 41. i 42. Biennale Malarstwa „Bielska Jesień”. Jego prace były wystawiane w najważniejszych instytucjach państwowych, między innymi: Państwowej Galerii Sztuki w Sopocie (wystawa indywidualna), Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski w Warszawie (wystawa indywidualna), Galerii Sztuki Współczesnej Bunkier Sztuki w Krakowie (wy-stawa indywidualna), Muzeum Sztuki Współczesnej MOCAK w Krakowie, Galerii Labirynt w Lu-blinie, Centrum Sztuki Współczesnej Znaki Czasu w Toruniu. Jego prace znajdują się między innymi w kolekcji: Muzeum Narodowego w Gdańsku, Państwowej Galerii Sztuki w Sopocie, Galerii Sztuki Współczesnej Bunkier Sztuki w Krakowie oraz Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku.
Description:
Untitled, form the series: "Icon", 2015
spray, epoxy resin/wood, 111.5 x 68.5 x 21.7 cm; signed, dated and described on the reverse: 'Bartosz Kokosinski | 2015 | Untitled (from the Icon series) | 111,5 x 67 x 21,7 cm', ,
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
Technika
spray, żywica epoksydowa/drewno
Sygnatura
sygnowany, datowany i opisany na odwrociu: 'Bartosz Kokosiński | 2015 | Untitled (from the Icon series) | 111,5 x 67 x 21,7 cm'