61
Jan Stanisławski | Kościół Św. Marka w Wenecji (fasada), 1901
Estymacja:
1,000 zł - 1,400 zł
Sprzedane
1,000 zł
Aukcja na żywo
Grafika Artystyczna. Sztuka Dawna
Artysta
Jan Stanisławski (1860 - 1907)
Wymiary
14,5 x 15,5 cm (zadruk)
Kategoria
Opis
litografia barwna/papier, 14,5 x 15,5 cm (zadruk), sygnowana na kamieniu l.d.: 'JS' (pod passe-partout)
Praca pochodzi z pisma "Życie" IV, nr 1
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
[Litografia barwna] jest koncepcją odrębną, w której pomysł artysty wiąże się z góry z daną techniką, jako najodpowiedniejszą dla jego urzeczywistnienia. Artysta sam rysuje na kamieniu, sam rozkłada i kombinuje kolory i kolej ich nakładania (...)
ZENON PRZESMYCKI WE WSTĘPIE DO DRUGIEGO ZESZYTU "CHIMERY", 1901
Ukończył studia matematyczne na Uniwersytecie Warszawskim oraz w Instytucie Technologicznym w Petersburgu. Malarstwa początkowo uczył się w Klasie Rysunkowej W. Gersona w Warszawie, następnie w latach 1884 - 1885 w Paryżu u E. Carolusa – Durana. Odbył wiele podróży artystycznych m. in. do Włoch, Hiszpanii, Austrii i Czech. W 1895 przebywał w Berlinie i współpracował z W. Kossakiem przy realizacji panoramy „Przejście przez Berezynę”. W 1897 zamieszkał w Krakowie, gdzie wykładał malarstwo krajobrazowe w Szkole Sztuk Pięknych. Jako pedagog w pracowni pejzażowej wprowadził metodę studiów plenerowych, która dała początek rozwoju tego gatunku malarstwa w sztuce polskiej na początku XX w. Był współzałożycielem TAP „Sztuka”. Malował przede wszystkim małe, nastrojowe, syntetyczne pejzaże o szerokiej plamie barwnej.
Description:
St. Mark's Basilica in Venice (facade), 1901
coloured lithography/paper, 14.5 x 15.5 cm (image); signed in the plate lower left: 'JS' (under the passe-partout)
Plate comes from "Zycie" magazine vol. IV, no. 1,
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20% of the hammer price.
Praca pochodzi z pisma "Życie" IV, nr 1
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
[Litografia barwna] jest koncepcją odrębną, w której pomysł artysty wiąże się z góry z daną techniką, jako najodpowiedniejszą dla jego urzeczywistnienia. Artysta sam rysuje na kamieniu, sam rozkłada i kombinuje kolory i kolej ich nakładania (...)
ZENON PRZESMYCKI WE WSTĘPIE DO DRUGIEGO ZESZYTU "CHIMERY", 1901
Ukończył studia matematyczne na Uniwersytecie Warszawskim oraz w Instytucie Technologicznym w Petersburgu. Malarstwa początkowo uczył się w Klasie Rysunkowej W. Gersona w Warszawie, następnie w latach 1884 - 1885 w Paryżu u E. Carolusa – Durana. Odbył wiele podróży artystycznych m. in. do Włoch, Hiszpanii, Austrii i Czech. W 1895 przebywał w Berlinie i współpracował z W. Kossakiem przy realizacji panoramy „Przejście przez Berezynę”. W 1897 zamieszkał w Krakowie, gdzie wykładał malarstwo krajobrazowe w Szkole Sztuk Pięknych. Jako pedagog w pracowni pejzażowej wprowadził metodę studiów plenerowych, która dała początek rozwoju tego gatunku malarstwa w sztuce polskiej na początku XX w. Był współzałożycielem TAP „Sztuka”. Malował przede wszystkim małe, nastrojowe, syntetyczne pejzaże o szerokiej plamie barwnej.
Description:
St. Mark's Basilica in Venice (facade), 1901
coloured lithography/paper, 14.5 x 15.5 cm (image); signed in the plate lower left: 'JS' (under the passe-partout)
Plate comes from "Zycie" magazine vol. IV, no. 1,
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20% of the hammer price.
Stan zachowania
0
Technika
litografia barwna/papier
Sygnatura
0
Proweniencja
0
Literatura
Irena Kossowska, Narodziny polskiej grafiki artystycznej 1897-1917, Kraków 2000, s. 150 (il.); Wiesław Juszczak, Jan Stanisławski, Warszawa 1972, s. 19 (il.)
Wystawiany
0