Wykryto problem z odświeżaniem danych o wysokości oferty. Odśwież stronę w swojej przeglądarce internetowej.
8637
Bartek Otocki | Bez tytułu z cyklu “Yang!”, 2015
Estymacja:
6,000 zł - 10,000 zł
Sprzedane
7,500 zł
Aukcja online
Nowe Pokolenie. Fotografia, obraz, obiekt.
Artysta
Bartek Otocki (1978)
Wymiary
śr.: 160 cm
Kategoria
Opis
olej/płyta MDF, śr.: 160 cm, sygnowany, datowany i opisany na odwrociu: 'BARTEK OTOCKI | UNTITLED FROM | CYCLE "YANG!" | 2015 BOtocki'
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
Prezentowana praca Bartka Otockiego z cyklu „Yang!” podejmuje zagadnienie malarskiej iluzji i wiążących się z nią mechanizmów psychologii percepcji. Praca w formie tonda może być widziana jako oko z błękitną tęczówką i czarną źrenicą, z drugiej strony może przywodzić na myśl zaćmienie słońca i widok nieba. W ten sposób obraz zdaje się wskazywać na problematykę widzenia – widzenia sztuki w jej zmiennych formach oraz widzenia jako takiego. Praca może również wskazywać na zjawisko powidoków, powstających w chwili spoglądania na słońce, choć nie przedstawia ich bezpośrednio tak, jak miało to miejsce w historii malarstwa.Nazwa cyklu, z którego pochodzi prezentowany obraz, ma swoje źródło w dualistycznej parze pojęć „yin-yang”, oznaczających w chińskiej filozofii opozycyjną parę sił. „Yang” odnosi się do tego, co męskie, twórcze i aktywne oraz wiąże się ze światłem, oznacza dosłownie: „oświetlone, południowe zbocze góry” w przeciwieństwie do „yin” wiążącego się z „północnym, zacienionym zboczem”. W ten sposób obraz z cyklu „Yang” zdaje się wskazywać na siłę wizji, wiążącej się ze światłem i energią słońca. Wskazanie na „Yang” – element aktywny i twórczy – może się odnosić do aktywności artystycznej jako czynności stwarzania i brania w posiadanie (np. widoku), a także wskazuje na osobę artysty jako na mężczyznę. Daje się to odczuć zwłaszcza w bezpośrednim kontakcie z monumentalną pracą Otockiego, która poprzez swoją znaczną skalę silnie oddziałuje na widzów, „chwytając” ich swoim spojrzeniem i dominując nad nimi swoją dużą powierzchnią.
Malarz i fotograf, kurator, juror konkursów malarskich. Urodzony w 1978 roku w Łodzi. Dyplom z malarstwa w pracowni prof. Ryszarda Hungera na Wydziale Grafiki i Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi (2003); doktorat na Wydziale Malarstwa Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu (2011); habilitacja na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku (2014). W latach 2003–2012 asystent, następnie adiunkt w pracowni malarstwa i rysunku na Wydziale Tkaniny i Ubioru łódzkiej ASP. Od 2012 roku prowadzi Pracownię Obrazu na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuki w Szczecinie, od 2014 roku pracuje na stanowisku profesora nadzwyczajnego. Autor m. in. cykli prac: „Portrety pamięciowe”, „Alchemia Iluzji”, „Czy jest bezpiecznie/Is it safe?”, „Yang!”, „Zostało mniej czasu, niż się wydaje”, „Nieodwracalne/Irreversible” i „Saudade”. Uczestnik ponad 50 wystaw indywidualnych i zbiorowych m. in. w Muzeum Współczesnym we Wrocławiu, Muzeum Historii Miasta Łodzi, Galerii Bielskiej BWA, Muzeum Narodowym w Szczecinie, Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku.
Description:
Untitled z cyklu “Yang!”, 2015
oil/ MDF board, diameter: 160 cm; signed, dated and described on the reverse: 'BARTEK OTOCKI | UNTITLED FROM | CYCLE "YANG!" | 2015 BOtocki',
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
- To this lot we apply 'artist's resale right' ('droit de suite') fee. Royalties are calculated using a sliding scale of percentages of the hammer price.
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
Prezentowana praca Bartka Otockiego z cyklu „Yang!” podejmuje zagadnienie malarskiej iluzji i wiążących się z nią mechanizmów psychologii percepcji. Praca w formie tonda może być widziana jako oko z błękitną tęczówką i czarną źrenicą, z drugiej strony może przywodzić na myśl zaćmienie słońca i widok nieba. W ten sposób obraz zdaje się wskazywać na problematykę widzenia – widzenia sztuki w jej zmiennych formach oraz widzenia jako takiego. Praca może również wskazywać na zjawisko powidoków, powstających w chwili spoglądania na słońce, choć nie przedstawia ich bezpośrednio tak, jak miało to miejsce w historii malarstwa.Nazwa cyklu, z którego pochodzi prezentowany obraz, ma swoje źródło w dualistycznej parze pojęć „yin-yang”, oznaczających w chińskiej filozofii opozycyjną parę sił. „Yang” odnosi się do tego, co męskie, twórcze i aktywne oraz wiąże się ze światłem, oznacza dosłownie: „oświetlone, południowe zbocze góry” w przeciwieństwie do „yin” wiążącego się z „północnym, zacienionym zboczem”. W ten sposób obraz z cyklu „Yang” zdaje się wskazywać na siłę wizji, wiążącej się ze światłem i energią słońca. Wskazanie na „Yang” – element aktywny i twórczy – może się odnosić do aktywności artystycznej jako czynności stwarzania i brania w posiadanie (np. widoku), a także wskazuje na osobę artysty jako na mężczyznę. Daje się to odczuć zwłaszcza w bezpośrednim kontakcie z monumentalną pracą Otockiego, która poprzez swoją znaczną skalę silnie oddziałuje na widzów, „chwytając” ich swoim spojrzeniem i dominując nad nimi swoją dużą powierzchnią.
Malarz i fotograf, kurator, juror konkursów malarskich. Urodzony w 1978 roku w Łodzi. Dyplom z malarstwa w pracowni prof. Ryszarda Hungera na Wydziale Grafiki i Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi (2003); doktorat na Wydziale Malarstwa Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu (2011); habilitacja na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku (2014). W latach 2003–2012 asystent, następnie adiunkt w pracowni malarstwa i rysunku na Wydziale Tkaniny i Ubioru łódzkiej ASP. Od 2012 roku prowadzi Pracownię Obrazu na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuki w Szczecinie, od 2014 roku pracuje na stanowisku profesora nadzwyczajnego. Autor m. in. cykli prac: „Portrety pamięciowe”, „Alchemia Iluzji”, „Czy jest bezpiecznie/Is it safe?”, „Yang!”, „Zostało mniej czasu, niż się wydaje”, „Nieodwracalne/Irreversible” i „Saudade”. Uczestnik ponad 50 wystaw indywidualnych i zbiorowych m. in. w Muzeum Współczesnym we Wrocławiu, Muzeum Historii Miasta Łodzi, Galerii Bielskiej BWA, Muzeum Narodowym w Szczecinie, Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku.
Description:
Untitled z cyklu “Yang!”, 2015
oil/ MDF board, diameter: 160 cm; signed, dated and described on the reverse: 'BARTEK OTOCKI | UNTITLED FROM | CYCLE "YANG!" | 2015 BOtocki',
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
- To this lot we apply 'artist's resale right' ('droit de suite') fee. Royalties are calculated using a sliding scale of percentages of the hammer price.
Technika
olej/płyta MDF
Sygnatura
sygnowany, datowany i opisany na odwrociu: 'BARTEK OTOCKI | UNTITLED FROM | CYCLE "YANG!" | 2015 BOtocki'