8335
Elżbieta Cieślar | Czerwony Paryż, 1982
Cena wywoławcza: 1,000 zł
Estymacja:
1,000 zł
Zakończone
Aukcja online
Aukcja charytatywna na rzecz Fundacji Joanny Radzwiłł Opiekuńcze Skrzydła
Artysta
Elżbieta Cieślar (1932)
Wymiary
25,5 x 40 cm (w świetle passe-partout)
Kategoria
Opis
fotografia barwna, 25,5 x 40 cm (w świetle passe-partout)
Absolwentka wydziału rzeźby warszawskiej ASP (dyplom 1961), współzałożycielka Stowarzyszenia Projektantów Form Przemysłowych, scenografka TVP, autorka filmów o sztuce, autorka rzeźb, instalacji, performance. Jej sztuka jest nierozerwalnie związana z działaniami społecznymi.
Artystka tworzy cykle rzeźb i instalacji interaktywnych. Poszczególne realizacje związane są ściśle z koniecznym dopełnieniem - osobą, która uruchamia, porusza czy w inny sposób manipuluje obiektem (Kamienna dróżka, Przejście pionowe, 1995), bądź odwrotnie - swoim ciałem ożywia rzeźbę, tkwiąc w niej lub stanowiąc jej integralną część (A może stać się drzewem, 1995; Stojąca, 1996, Leżąca, 1997, Skóra, 1997, Na czworakach, 2000). Niezależnie od sposobu, w jaki dochodzi do kontaktu, zasadą jest interakcja.
W latach wraz z mężem Emilem Cieślarem wyjechali na stałe do Paryża. W 2001 zaprezentowali wystawę retrospektywną w Centrum Sztuki Współczesnej w Warszawie.
Description:
Red Paris, 1982
coloured photograph, 25.5 x 40 cm (dimensions in passe-partout window);
Absolwentka wydziału rzeźby warszawskiej ASP (dyplom 1961), współzałożycielka Stowarzyszenia Projektantów Form Przemysłowych, scenografka TVP, autorka filmów o sztuce, autorka rzeźb, instalacji, performance. Jej sztuka jest nierozerwalnie związana z działaniami społecznymi.
Artystka tworzy cykle rzeźb i instalacji interaktywnych. Poszczególne realizacje związane są ściśle z koniecznym dopełnieniem - osobą, która uruchamia, porusza czy w inny sposób manipuluje obiektem (Kamienna dróżka, Przejście pionowe, 1995), bądź odwrotnie - swoim ciałem ożywia rzeźbę, tkwiąc w niej lub stanowiąc jej integralną część (A może stać się drzewem, 1995; Stojąca, 1996, Leżąca, 1997, Skóra, 1997, Na czworakach, 2000). Niezależnie od sposobu, w jaki dochodzi do kontaktu, zasadą jest interakcja.
W latach wraz z mężem Emilem Cieślarem wyjechali na stałe do Paryża. W 2001 zaprezentowali wystawę retrospektywną w Centrum Sztuki Współczesnej w Warszawie.
Description:
Red Paris, 1982
coloured photograph, 25.5 x 40 cm (dimensions in passe-partout window);
Technika
fotografia barwna