182
Pinchus Krémegne | Pejzaż z Céret
Estymacja:
15,000 zł - 20,000 zł
Sprzedane
15,000 zł
Aukcja na żywo
Sztuka Dawna. XIX wiek. Modernizm. Międzywojnie • Sesja II
Artysta
Pinchus Krémegne (1890 - 1981)
Wymiary
50 x 61 cm
Kategoria
Opis
olej/płótno, 50 x 61 cm, sygnowany l.d.: 'Kremegne', na odwrociu papierowa nalepka Villi le Fleur w Konstancinie-Jeziornej oraz papierowa nalepka paryskiego domu aukcyjnego Tajan
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
Nie sposób wyjaśnić fenomenu twórców Ecole de Paris wykształconych w Wilnie. Na początku XX stulecia wwileńskiej szkole rysunkowej Rosjanina Iwana Trutniewa studiowali w tym samym czasie Chaim Soutine, Michel Kikoine oraz Pinchus Kremegne. Dzieła tych malarzy stały się ważnym elementem dziedzictwa Szkoły Paryskiej. Ich wyróżnikiem są silna deformacja, gwałtowana ekspresja i drapieżność formy. Gdy paryscy „wilnianie” przedstawiali pejzaż czy figurę ludzką, nadawali im autonomiczną mowę. Kremegne już w 1912 roku dotarł na Montparnasse i zamieszkał w La Ruche. Od wczesnego okresu twórczości jego opiekunem stał się Leopold Zborowski. Od 1918 roku często przebywał w Ceret na południu Francji, które stało się także miejscem schronienia Soutine’a. Tam ukrywał się podczas wojny, tam w 1960 roku zbudował dom z pracownią. Od dwudziestolecia międzywojennego zaczął uprawiać malarstwo krajobrazowe i rodzajowe, posługując się silna ekspresją faktury i barwy. Swoim przedmiotom nadawał silnie zdeformowane rysy, potęgując ich wyraz.
Description:
Landscape of Céret
oil/canvas, 50 x 61 cm; signed lower left: 'Kremegne', on the reverse a paper sticker of Villa le Fleur in Konstancin-Jeziorna and a paper sticker of the Parisian Tajan auction house,
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 18 % of the hammer price.
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
Nie sposób wyjaśnić fenomenu twórców Ecole de Paris wykształconych w Wilnie. Na początku XX stulecia wwileńskiej szkole rysunkowej Rosjanina Iwana Trutniewa studiowali w tym samym czasie Chaim Soutine, Michel Kikoine oraz Pinchus Kremegne. Dzieła tych malarzy stały się ważnym elementem dziedzictwa Szkoły Paryskiej. Ich wyróżnikiem są silna deformacja, gwałtowana ekspresja i drapieżność formy. Gdy paryscy „wilnianie” przedstawiali pejzaż czy figurę ludzką, nadawali im autonomiczną mowę. Kremegne już w 1912 roku dotarł na Montparnasse i zamieszkał w La Ruche. Od wczesnego okresu twórczości jego opiekunem stał się Leopold Zborowski. Od 1918 roku często przebywał w Ceret na południu Francji, które stało się także miejscem schronienia Soutine’a. Tam ukrywał się podczas wojny, tam w 1960 roku zbudował dom z pracownią. Od dwudziestolecia międzywojennego zaczął uprawiać malarstwo krajobrazowe i rodzajowe, posługując się silna ekspresją faktury i barwy. Swoim przedmiotom nadawał silnie zdeformowane rysy, potęgując ich wyraz.
Description:
Landscape of Céret
oil/canvas, 50 x 61 cm; signed lower left: 'Kremegne', on the reverse a paper sticker of Villa le Fleur in Konstancin-Jeziorna and a paper sticker of the Parisian Tajan auction house,
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 18 % of the hammer price.
Technika
olej/płótno
Sygnatura
sygnowany l.d.: 'Kremegne'
Proweniencja
dom aukcyjny Tajan, Paryż; kolekcja prywatna, Warszawa
Literatura
0
Wystawiany
0