202
Maria Pinińska-Bereś | "Egzystencjarium dużej ß i małego π", 1991
Estymacja:
140,000 zł - 180,000 zł
Sprzedane
130,000 zł
Aukcja na żywo
Sztuka Współczesna. Op-art i Abstrakcja Geometryczna | Instalacje, Environment, Nowe Media
Wymiary
duża ß: 34 x 60 x 28 cm
małe π: 24 x 34 x 17 cm
małe π: 24 x 34 x 17 cm
Kategoria
Opis
instalacja/akryl, płótno, szkło, gąbka, duża ß: 34 x 60 x 28 cm
małe π: 24 x 34 x 17 cm,
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
Polska rzeźbiarka i performerka. W latach 1950-1956 studiowała na wydziale rzeźby ASP w Krakowie w pracowni Xawerego Dunikowskiego. Jej twórczość wpisuje się w nurt feminizmu w sztuce, rozliczający odwieczną rolę kobiety w patriarchalnym społeczeństwie. Uważała, że aby sztuka była w pełni kobieca, powinna sięgnąć do tradycyjnie przypisywanych kobietom technik. Mówiła: "Moje rzeźby były ręcznie szyte, wypychane, modelowane i pokrywane kolorem. Spełniłam postulat, abym sama mogła swoje rzeźby nosić. Przy wcześniejszych pracach odlewanych w betonie musiałam przy transportach zawsze liczyć na męską pomoc".
Description:
"Egzystencjarium of big ß and little ?", 1991
installation/glass, acrylic, canvas, sponge, big ß: 34 x 60 x 28 cm
little ?: 24 x 34 x 17 cm cm; , ,
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 18 % of the hammer price.
- To this lot we apply 'artist's resale right' ('droit de suite') fee. Royalties are calculated using a sliding scale of percentages of the hammer price.
małe π: 24 x 34 x 17 cm,
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
Polska rzeźbiarka i performerka. W latach 1950-1956 studiowała na wydziale rzeźby ASP w Krakowie w pracowni Xawerego Dunikowskiego. Jej twórczość wpisuje się w nurt feminizmu w sztuce, rozliczający odwieczną rolę kobiety w patriarchalnym społeczeństwie. Uważała, że aby sztuka była w pełni kobieca, powinna sięgnąć do tradycyjnie przypisywanych kobietom technik. Mówiła: "Moje rzeźby były ręcznie szyte, wypychane, modelowane i pokrywane kolorem. Spełniłam postulat, abym sama mogła swoje rzeźby nosić. Przy wcześniejszych pracach odlewanych w betonie musiałam przy transportach zawsze liczyć na męską pomoc".
Description:
"Egzystencjarium of big ß and little ?", 1991
installation/glass, acrylic, canvas, sponge, big ß: 34 x 60 x 28 cm
little ?: 24 x 34 x 17 cm cm; , ,
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 18 % of the hammer price.
- To this lot we apply 'artist's resale right' ('droit de suite') fee. Royalties are calculated using a sliding scale of percentages of the hammer price.
Technika
instalacja/akryl, płótno, szkło, gąbka
Wystawiany
Maria Pinińska-Bereś, wystawa indywidualna, Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku, 1993; „Hautevolée”, Galerie Rähnitzgasse, Drezno, 1994; Maria Pinińska-Bereś, wystawa indywidualna, VI Międzynarodowe Triennale Rysunku, BWA Awangarda, Wrocław, 1994; „Egzystencjarium”, wystawa indywidualna, Galeria Studio, Warszawa, 1997; Maria Pinińska-Bereś, wystawa retrospektywna, Bunkier sztuki, Kraków, 1999; „Imaginarium cielesności”, wystawa indywidualna, Państwowa Galeria Sztuki w Sopocie, 2012;