17
Wilhelm Sasnal | Bez tytułu, około 2001
Estymacja:
70,000 zł - 90,000 zł
Pominięte
Aukcja na żywo
Sztuka Współczesna. Nowe Pokolenie po 1989
Artysta
Wilhelm Sasnal (1972)
Wymiary
37 x 32 cm
Kategoria
Opis
technika mieszana/płótno, 37 x 32 cm,
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
W Polsce malarstwo Sasnala tożsame jest z głosem pokolenia artystów, które bezpośrednio doświadczyło zmiany ustrojowej, jej skutki odzwierciedla na płótnie, pochylając się nad codziennością i jej nowym wymiarem. Z tego powodu Sasnal czerpie często z tradycji realizmu, a zwłaszcza fotorealizmu, upraszczając jednak swoje kompozycje do najważniejszych figur i siatki stonowanych barw kolorów, ukazujących najważniejsze kształty, ale nie detale. Sasnal od początku twórczości malarskiej pozostaje stylistycznie konsekwentny, okazjonalnie podejmując wyzwania sięgania po inne formy wyrazu. To właśnie konsekwencja w wykorzystywaniu spójnego plastycznie języka zwróciła uwagę nie tylko polskiej, ale i zagranicznej publiczności, dość wcześnie w karierze artysty gwarantując wystawy w prestiżowych muzeach i galeriach. W 2002 roku Musee d’Art de la Ville de Paris pokazało prace artysty podczas wystawy „Urgent Painting”, gdzie prezentowane były prace 32 artystów z całego świata, którzy zdaniem panelu kuratorów najlepiej odzwierciedlają współczesne tendencje malarskie jak i krytyczny stosunek do autonomii sztuki. Prezentowana praca pochodzi najprawdopodobniej z 2001-02 roku i wpisuje się tematycznie w serię czarno-białych, graficznych prac o niemal komiksowym charakterze, w których Sasnal bawi się konwencjami ukazywania erotyzmu w sztuce, skłaniając się, w charakterystyczny dla siebie sposób, ku temu co codziennie i znane.
Studiował na Wydziale Architektury Politechniki w Krakowie (1992-1994), a następnie na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie (1994-1999), gdzie uzyskał dyplom w pracowni malarstwa prof. Leszka Misiaka. Członek artystycznej grupy "Ładnie". Ważniejsze wystawy indywidualne: 1999 - Sto kawałków, Galeria Zderzak, Kraków; 1999 - Centrum Sztuki Współczesnej, Warszawa. Ważniejsze wystawy zbiorowe: 1999 - XXXIV Ogólnopolska wystawa malarstwa "Bielska Jesień", Bielska Galeria BWA, Bielsko-Biała (Grand Prix); 2000 - What you see in what you get, Galeria Medium, Bratysława (Słowacja).
Description:
Bez tytulu, circa 2001
mixed media/canvas, 37 x 32 cm; ,
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 18 % of the hammer price.
- To this lot we apply 'artist's resale right' ('droit de suite') fee. Royalties are calculated using a sliding scale of percentages of the hammer price.
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
W Polsce malarstwo Sasnala tożsame jest z głosem pokolenia artystów, które bezpośrednio doświadczyło zmiany ustrojowej, jej skutki odzwierciedla na płótnie, pochylając się nad codziennością i jej nowym wymiarem. Z tego powodu Sasnal czerpie często z tradycji realizmu, a zwłaszcza fotorealizmu, upraszczając jednak swoje kompozycje do najważniejszych figur i siatki stonowanych barw kolorów, ukazujących najważniejsze kształty, ale nie detale. Sasnal od początku twórczości malarskiej pozostaje stylistycznie konsekwentny, okazjonalnie podejmując wyzwania sięgania po inne formy wyrazu. To właśnie konsekwencja w wykorzystywaniu spójnego plastycznie języka zwróciła uwagę nie tylko polskiej, ale i zagranicznej publiczności, dość wcześnie w karierze artysty gwarantując wystawy w prestiżowych muzeach i galeriach. W 2002 roku Musee d’Art de la Ville de Paris pokazało prace artysty podczas wystawy „Urgent Painting”, gdzie prezentowane były prace 32 artystów z całego świata, którzy zdaniem panelu kuratorów najlepiej odzwierciedlają współczesne tendencje malarskie jak i krytyczny stosunek do autonomii sztuki. Prezentowana praca pochodzi najprawdopodobniej z 2001-02 roku i wpisuje się tematycznie w serię czarno-białych, graficznych prac o niemal komiksowym charakterze, w których Sasnal bawi się konwencjami ukazywania erotyzmu w sztuce, skłaniając się, w charakterystyczny dla siebie sposób, ku temu co codziennie i znane.
Studiował na Wydziale Architektury Politechniki w Krakowie (1992-1994), a następnie na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie (1994-1999), gdzie uzyskał dyplom w pracowni malarstwa prof. Leszka Misiaka. Członek artystycznej grupy "Ładnie". Ważniejsze wystawy indywidualne: 1999 - Sto kawałków, Galeria Zderzak, Kraków; 1999 - Centrum Sztuki Współczesnej, Warszawa. Ważniejsze wystawy zbiorowe: 1999 - XXXIV Ogólnopolska wystawa malarstwa "Bielska Jesień", Bielska Galeria BWA, Bielsko-Biała (Grand Prix); 2000 - What you see in what you get, Galeria Medium, Bratysława (Słowacja).
Description:
Bez tytulu, circa 2001
mixed media/canvas, 37 x 32 cm; ,
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 18 % of the hammer price.
- To this lot we apply 'artist's resale right' ('droit de suite') fee. Royalties are calculated using a sliding scale of percentages of the hammer price.
Technika
technika mieszana/płótno
Proweniencja
Galeria Laura Pecci, Mediolan, Włochy; kolekcja prywatna, Warszawa