43
Olga Słomczyńska | "Zatoka koralowa (wybrzeże Esterel)"
Estymacja:
18,000 zł - 24,000 zł
Sprzedane
17,000 zł
Aukcja na żywo
Art Outlet. Sztuka Dawna
Artysta
Olga Słomczyńska (1881 - 1941)
Wymiary
73 x 100 cm
Kategoria
Opis
olej/płótno, 73 x 100 cm, sygnowany p.d.: 'SLOM', Na odwrociu papierowa nalepka ze szkicem kompozycyjnym do obrazu opisana i sygnowana nazwiskiem autorki
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
Olga Słomczyńska (Olga Slom) była córką Andrzeja Słomczyńskiego, polskiego malarza i ilustratora, przyjaciela Gustave’a Courbeta. Artystka urodziła się w Paryżu, gdzie z czasem zaczęła pobierać naukę pod okiem ojca, który w środowisku paryskim wciąż był pamiętany jako komunard- -wygnaniec po upadku Komuny Paryskiej. Doświadczenie polityczne ojca i tradycja domu zaangażowanego społecznie przyczniła się do stworzenia przez artystkę cyklu ilustracji do albumu „Wielka wojna oczami artystów”. Ponadto kształciła się pod kierunkiem artystów intergatunkowych: malarza secesyjnego Graseta, akademika Mersona oraz Duffauda związanego z postimpresjonizmem; to on wywarł na Słomczyńską największy wpływ swobodą swojego pędzla. Malarka była wrażliwą rejestratorką barw, których interpretacji najczęściej podejmowała się w pejzażu, tym paryskim i śródziemnomorskim. W prezentowanym w katalogu widoku zatoki Esterel, Słomczyńska sięga do najlepszych francuskich tradycji malarstwa krajobrazowego, sumującego doświadczenia pointylistyczne oraz osiągnięcia warsztatu Cezanne’a. W swojej twórczości malarka podejmowała także tematykę martwych natur. Tworzyła olejno, ale także pracowała pastelami, wypowiadając się w duchu secesji.
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
Olga Słomczyńska (Olga Slom) była córką Andrzeja Słomczyńskiego, polskiego malarza i ilustratora, przyjaciela Gustave’a Courbeta. Artystka urodziła się w Paryżu, gdzie z czasem zaczęła pobierać naukę pod okiem ojca, który w środowisku paryskim wciąż był pamiętany jako komunard- -wygnaniec po upadku Komuny Paryskiej. Doświadczenie polityczne ojca i tradycja domu zaangażowanego społecznie przyczniła się do stworzenia przez artystkę cyklu ilustracji do albumu „Wielka wojna oczami artystów”. Ponadto kształciła się pod kierunkiem artystów intergatunkowych: malarza secesyjnego Graseta, akademika Mersona oraz Duffauda związanego z postimpresjonizmem; to on wywarł na Słomczyńską największy wpływ swobodą swojego pędzla. Malarka była wrażliwą rejestratorką barw, których interpretacji najczęściej podejmowała się w pejzażu, tym paryskim i śródziemnomorskim. W prezentowanym w katalogu widoku zatoki Esterel, Słomczyńska sięga do najlepszych francuskich tradycji malarstwa krajobrazowego, sumującego doświadczenia pointylistyczne oraz osiągnięcia warsztatu Cezanne’a. W swojej twórczości malarka podejmowała także tematykę martwych natur. Tworzyła olejno, ale także pracowała pastelami, wypowiadając się w duchu secesji.
Technika
olej/płótno
Sygnatura
sygnowany p.d.: 'SLOM'
Proweniencja
kolekcja prywatna, Polska
Literatura
Kobiety Montparnasse'u, katalog wystawy, Villa la Fleur, Konstancin-Jeziorna, s. 107 (il.)
Wystawiany
Kobiety Montparnasse'u, 19 maja - 31 grudnia, Villa la Fleur, Konstancin-Jeziorna