4
Ludwik Wiesiołowski | Rzymskie podwórko, przed 1886
Estymacja:
22,000 zł - 28,000 zł
Sprzedane
22,000 zł
Aukcja na żywo
Sztuka Dawna. XIX wiek. Modernizm. Międzywojnie
Wymiary
32 x 20 cm
Kategoria
Opis
olej/deska, 32 x 20 cm, sygnowany i opisany l.d.: 'Ludwik Wiesiołowski Rzym', na odwrociu pieczęć wytwórcy materiałów malarskich w kształcie palety malarskiej
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
W twórczości Ludwika Wiesiołowskiego wyróżnić można dwa przeciwstawne sobie nurty. Pierwszy, akademicki, wiązać należałoby ze studiami w Akademii Sztuk Pięknych w Petersburgu i wyjazdami stypendialnymi do Paryża i Rzymu. To przede wszystkim w Italii Wiesiołowski zainspirował się kulturą i sztuką antyczną, które mógł bezpośrednio badać. W tym duchu artysta namalował liczne prace o tematyce religijnej czy mitologicznej. Od około połowy lat 80. XIX stulecia, po powrocie do Warszawy, zaczął tworzyć także kompozycje o charakterze historycznym. Tutaj doszedł do głosu drugi nurt w jego oeuvre, a mianowicie tematyka wiejska i sceny oparte na stylistyce realizmu. Prezentowana praca to dzieło powstałe w okresie rzymskim. Pomimo inspiracji środowiskiem Italii, zaliczyć należy je do drugiego z wymienionych nurtów. Ubogie zabudowania oraz kobieta karmiąca ptactwo to temat, który swym charakterem nie mieści się w ramach pompatycznej i wzniosłej sztuki akademickiej. Analizując obraz, tym bardziej należy podkreślić indywidualność twórczą Wiesiołowskiego, który nie poddawał się ograniczeniom i wpływom oficjalnych instytucji artystycznych.
Description:
Backyard in Rome, przed 1886
oil/panel, 32 x 20 cm; signed and inscribed lower left: 'Ludwik Wiesiolowski Rzym', on the reverse stamp of manufacturer in shape of painter's pallete,
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 18 % of the hammer price.
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
W twórczości Ludwika Wiesiołowskiego wyróżnić można dwa przeciwstawne sobie nurty. Pierwszy, akademicki, wiązać należałoby ze studiami w Akademii Sztuk Pięknych w Petersburgu i wyjazdami stypendialnymi do Paryża i Rzymu. To przede wszystkim w Italii Wiesiołowski zainspirował się kulturą i sztuką antyczną, które mógł bezpośrednio badać. W tym duchu artysta namalował liczne prace o tematyce religijnej czy mitologicznej. Od około połowy lat 80. XIX stulecia, po powrocie do Warszawy, zaczął tworzyć także kompozycje o charakterze historycznym. Tutaj doszedł do głosu drugi nurt w jego oeuvre, a mianowicie tematyka wiejska i sceny oparte na stylistyce realizmu. Prezentowana praca to dzieło powstałe w okresie rzymskim. Pomimo inspiracji środowiskiem Italii, zaliczyć należy je do drugiego z wymienionych nurtów. Ubogie zabudowania oraz kobieta karmiąca ptactwo to temat, który swym charakterem nie mieści się w ramach pompatycznej i wzniosłej sztuki akademickiej. Analizując obraz, tym bardziej należy podkreślić indywidualność twórczą Wiesiołowskiego, który nie poddawał się ograniczeniom i wpływom oficjalnych instytucji artystycznych.
Description:
Backyard in Rome, przed 1886
oil/panel, 32 x 20 cm; signed and inscribed lower left: 'Ludwik Wiesiolowski Rzym', on the reverse stamp of manufacturer in shape of painter's pallete,
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 18 % of the hammer price.
Technika
olej/deska
Sygnatura
sygnowany i opisany l.d.: 'Ludwik Wiesiołowski Rzym'
Proweniencja
kolekcja prywatna, Warszawa