17
Natalia Załuska | Bez tytułu
Estymacja:
8,000 zł - 12,000 zł
Pominięte
Aukcja na żywo
Sztuka Współczesna. Nowe Pokolenie po 1989
Artysta
Natalia Załuska (1984)
Wymiary
47 x 38 cm (w świetle oprawy)
Kategoria
Opis
kolaż, technika mieszana/karton, 47 x 38 cm (w świetle oprawy)
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
"Pod koniec studiów w Wiedniu zaczęłam wykorzystywać karton passe-partout do tworzenia przestrzennych struktur na płaszczyźnie obrazu. Chciałam poszerzyć swoją definicję malarstwa i samej pracy. Karton dawał mi zaskakująco dużą swobodę działania oraz eksperymentowania. Zaczęłam go docinać, formować, nadawać mu różne kształty i kolory. Fascynowało mnie, że moje prace stają się ciężkie, przestrzenne, że pojawia się w nich dodatkowy wymiar, cień, miejsca załamania światła, gra między powierzchniami o zróżnicowanej grubości. To, czym się zajmuję jako artystka, wywodzi się z moich fascynacji przestrzenią. Lubię, gdy prace wchodzą w dialog z otoczeniem – na przykład kiedy w czarnych, lśniących obrazach można znaleźć odbicie otaczających je kształtów i kolorów lub gdy w zależności od natężenia światła uwydatniają się albo giną w nich różne niuanse. Niezależnie od tego, że często pracuję z kartonem, uważam moje prace za malarskie".
Natalia Załuska
Minimalistyczny język wypowiedzi Natalii Załuskiej niewątpliwie czerpie z dokonań klasyki awangardy, której pionierem był Henryk Stażewski. Ulubionym materiałem artystki jest papier konserwatorski, z którego buduje wielowarstwowe kompozycje, używając do tego ograniczonej niemal do bieli i czerni palety ze sporadycznymi przebłyskami koloru. W prezentowanej kompozycji czystość bieli została zaburzona niezwykle subtelną interwencją w postaci przecinających płaszczyznę linii, które potęgują jej głębie oraz reliefowy charakter. Dzięki temu zabiegowi udało się jej uzyskać quasi-architektoniczny obiekt. Do pracy artystka używa tektur o różnej grubości, fakturze oraz odcieniach. Powstałe w ten sposób luki pokazują złożoność procesu tworzenia oraz samego konceptu. Załuska jawi się jako artystka wielce wrażliwa, która w kreacji kieruje się własną logiką łączenia i kompilacji form oraz cofania ich w czasie poprzez ingerencje w formie nacięć oraz pęknięć.
Natalia Załuska (1984) ukończyła Akademię Sztuk Pięknych w Wiedniu. W 2018 roku otrzymała stypendium "Młoda Polska" Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, była również stypendystką Alfred-Toepfer Stiftung (Hamburg, 2011-2013). Jej prace były prezentowane w: Galerie Jochen Hempel (Berlin, 2014), Galerii Elba Benitez (Madryt, 2014), Kunstforeningen GL STRAND (Kopenhaga, 2013), Contemporary Art Center Matadero (Madryt, 2013), Kunsthalle CCA (Andratx, 2013), Christine König Galerie (Wiedeń, 2013). Prace Załuskiej znajdują się m.in w kolekcji Muzeum Belvedere w Wiedniu, Jorge M. Pérez Collection w Miami, Fundacji Sztuki Polskiej ING, LENTOS Kunstmuseum Linz oraz Muzeum Narodowego w Gdańsku.
Description:
Untitled
collage, mixed media/cardboard, 47 x 38 cm (dimensions in frame);,
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 18 % of the hammer price.
- To this lot we apply 'artist's resale right' ('droit de suite') fee. Royalties are calculated using a sliding scale of percentages of the hammer price.
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
"Pod koniec studiów w Wiedniu zaczęłam wykorzystywać karton passe-partout do tworzenia przestrzennych struktur na płaszczyźnie obrazu. Chciałam poszerzyć swoją definicję malarstwa i samej pracy. Karton dawał mi zaskakująco dużą swobodę działania oraz eksperymentowania. Zaczęłam go docinać, formować, nadawać mu różne kształty i kolory. Fascynowało mnie, że moje prace stają się ciężkie, przestrzenne, że pojawia się w nich dodatkowy wymiar, cień, miejsca załamania światła, gra między powierzchniami o zróżnicowanej grubości. To, czym się zajmuję jako artystka, wywodzi się z moich fascynacji przestrzenią. Lubię, gdy prace wchodzą w dialog z otoczeniem – na przykład kiedy w czarnych, lśniących obrazach można znaleźć odbicie otaczających je kształtów i kolorów lub gdy w zależności od natężenia światła uwydatniają się albo giną w nich różne niuanse. Niezależnie od tego, że często pracuję z kartonem, uważam moje prace za malarskie".
Natalia Załuska
Minimalistyczny język wypowiedzi Natalii Załuskiej niewątpliwie czerpie z dokonań klasyki awangardy, której pionierem był Henryk Stażewski. Ulubionym materiałem artystki jest papier konserwatorski, z którego buduje wielowarstwowe kompozycje, używając do tego ograniczonej niemal do bieli i czerni palety ze sporadycznymi przebłyskami koloru. W prezentowanej kompozycji czystość bieli została zaburzona niezwykle subtelną interwencją w postaci przecinających płaszczyznę linii, które potęgują jej głębie oraz reliefowy charakter. Dzięki temu zabiegowi udało się jej uzyskać quasi-architektoniczny obiekt. Do pracy artystka używa tektur o różnej grubości, fakturze oraz odcieniach. Powstałe w ten sposób luki pokazują złożoność procesu tworzenia oraz samego konceptu. Załuska jawi się jako artystka wielce wrażliwa, która w kreacji kieruje się własną logiką łączenia i kompilacji form oraz cofania ich w czasie poprzez ingerencje w formie nacięć oraz pęknięć.
Natalia Załuska (1984) ukończyła Akademię Sztuk Pięknych w Wiedniu. W 2018 roku otrzymała stypendium "Młoda Polska" Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, była również stypendystką Alfred-Toepfer Stiftung (Hamburg, 2011-2013). Jej prace były prezentowane w: Galerie Jochen Hempel (Berlin, 2014), Galerii Elba Benitez (Madryt, 2014), Kunstforeningen GL STRAND (Kopenhaga, 2013), Contemporary Art Center Matadero (Madryt, 2013), Kunsthalle CCA (Andratx, 2013), Christine König Galerie (Wiedeń, 2013). Prace Załuskiej znajdują się m.in w kolekcji Muzeum Belvedere w Wiedniu, Jorge M. Pérez Collection w Miami, Fundacji Sztuki Polskiej ING, LENTOS Kunstmuseum Linz oraz Muzeum Narodowego w Gdańsku.
Description:
Untitled
collage, mixed media/cardboard, 47 x 38 cm (dimensions in frame);,
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 18 % of the hammer price.
- To this lot we apply 'artist's resale right' ('droit de suite') fee. Royalties are calculated using a sliding scale of percentages of the hammer price.
Technika
kolaż, technika mieszana/karton