11
Maurycy Gomulicki | Queenie (Blue), 2017
Estymacja:
20,000 zł - 30,000 zł
Sprzedane
32,000 zł
Aukcja na żywo
Classic Blue
Artysta
Maurycy Gomulicki (1969)
Wymiary
40 x 12 x 12 cm
Kategoria
Opis
aluminium polerowane, 40 x 12 x 12 cm, sygnowany, datowany i opisany na podstawie: 'QUEENIE | (BLUE) | UNIKAT | sygnatura | 2017'
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
"Interesowało mnie podjęcie tematu piękna, które jest totalnie w pogardzie, na które nikt nie zwraca uwagi. Nie interesuje mnie to, co ewidentne".
Maurycy Gomulicki
Zaprezentowana praca, wykonana z aluminium oraz chromu i pokryta niebieskim lakierem stanowi przykład charakterystycznej dla artysty zabawy z odniesieniami do kultury popularnej. Artysta nieraz w swojej twórczości przekracza granicę pomiędzy kulturą wysoką oraz niską. Stara się, poprzez przeniesienie elementów w inne obszary kultury, nadać im nowy sens oraz znaczenie.
Gomulicki, nazywający siebie propagatorem "kultury rozkoszy", swój czas dzieli między pracę artystyczną w Polsce i w Meksyku. Daje wyraz swoim zainteresowaniom tematyką banalności i seksualności m.in. przez prowadzenie w czasopiśmie rubryki o najdziwniejszych gadżetach świata.
Autor zdefiniował pornografię jako przedstawienie mające na celu wywołanie uczucia pożądania wobec oglądanego obrazu. Wielokrotnie akcentował, że jako twórca nie interesuje się pięknem rozumianymi w sposób tradycyjny i niekwestionowany. Stara się raczej dostrzegać je w jego nieoczywistej, zakamuflowanej formie.
Obiekty tworzone przez artystę mają na celu rozprawienie się z mitem wulgarności i zdeprawowania pornografii. Jego prace to ukłon w stronę przyjemności i ekscytacji płynącej z seksualności oraz zachęta do zabawy erotyką, a także apel o porzucenie sztywnych norm definiujących dzieło sztuki.
Artysta, grafik, fotograf, autor instalacji plastycznych i krótkich form filmowych. Studiował na Wydziale Grafiki ASP w Warszawie (1987-1992). W 1992 otrzymał dyplom z Grafiki Warsztatowej (prof. Strenta) i Malarstwa (prof. J. Tchórzewski). Studiował także za granicą. Swoje prace - grafiki komputerowe, rysunki, instalacje, fotografie, prezentował m.in. w Muzeum Warszawskiej ASP, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski i Małej Galerii ZPAF CSW w Warszawie, Galerii FF w Łodzi, Centre d'Art Contemporain w Grenoble (1992), Ernst Múzeum w Budapeszcie (1997). Konsultant i współautor fotografii w projekcie pn.: "ABCDF - słownik wizualny Meksyku Miasta" (2000-02). W latach 2003-05 jego projekt Air Bridge został zrealizowany w ramach: InSite - Art Practices in the Public Domain w San Diego (USA) i Tijuana w Meksyku. W piśmie Machina prowadził rubrykę pt. Rzecz kultowa, o najdziwniejszych gadżetach świata (później we Fluidzie). W ramach projektu "MEXXXICO Erotica Shop" zaprojektował w Meksyku, wspólnie z Jorge Covarrubias i Salvador Quiroz, sieć różowych sex-shopów. Przez szereg lat był również autorem okładek do książek naukowych w wydawnictwie PWN oraz ilustracji dla dzieci w miesięczniku Pentliczek. Publikował m.in. w pismach Fluid, Piktogram - talking pictures magazine i Trzaskopismo. Zilustrował ponadto meksykańskie wydanie "Iwony, księżniczki Burgunda" Witolda Gombrowicza. Autor 5 filmów animowanych. Mieszka w Warszawie i Meksyku.
Description:
Queenie (Blue), 2017
polished aluminium, 40 x 12 x 12 cm; signed, dated and described on the bottom: 'QUEENIE | (BLUE) | UNIKAT | signature | 2017',
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 18 % of the hammer price.
- To this lot we apply 'artist's resale right' ('droit de suite') fee. Royalties are calculated using a sliding scale of percentages of the hammer price.
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
"Interesowało mnie podjęcie tematu piękna, które jest totalnie w pogardzie, na które nikt nie zwraca uwagi. Nie interesuje mnie to, co ewidentne".
Maurycy Gomulicki
Zaprezentowana praca, wykonana z aluminium oraz chromu i pokryta niebieskim lakierem stanowi przykład charakterystycznej dla artysty zabawy z odniesieniami do kultury popularnej. Artysta nieraz w swojej twórczości przekracza granicę pomiędzy kulturą wysoką oraz niską. Stara się, poprzez przeniesienie elementów w inne obszary kultury, nadać im nowy sens oraz znaczenie.
Gomulicki, nazywający siebie propagatorem "kultury rozkoszy", swój czas dzieli między pracę artystyczną w Polsce i w Meksyku. Daje wyraz swoim zainteresowaniom tematyką banalności i seksualności m.in. przez prowadzenie w czasopiśmie rubryki o najdziwniejszych gadżetach świata.
Autor zdefiniował pornografię jako przedstawienie mające na celu wywołanie uczucia pożądania wobec oglądanego obrazu. Wielokrotnie akcentował, że jako twórca nie interesuje się pięknem rozumianymi w sposób tradycyjny i niekwestionowany. Stara się raczej dostrzegać je w jego nieoczywistej, zakamuflowanej formie.
Obiekty tworzone przez artystę mają na celu rozprawienie się z mitem wulgarności i zdeprawowania pornografii. Jego prace to ukłon w stronę przyjemności i ekscytacji płynącej z seksualności oraz zachęta do zabawy erotyką, a także apel o porzucenie sztywnych norm definiujących dzieło sztuki.
Artysta, grafik, fotograf, autor instalacji plastycznych i krótkich form filmowych. Studiował na Wydziale Grafiki ASP w Warszawie (1987-1992). W 1992 otrzymał dyplom z Grafiki Warsztatowej (prof. Strenta) i Malarstwa (prof. J. Tchórzewski). Studiował także za granicą. Swoje prace - grafiki komputerowe, rysunki, instalacje, fotografie, prezentował m.in. w Muzeum Warszawskiej ASP, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski i Małej Galerii ZPAF CSW w Warszawie, Galerii FF w Łodzi, Centre d'Art Contemporain w Grenoble (1992), Ernst Múzeum w Budapeszcie (1997). Konsultant i współautor fotografii w projekcie pn.: "ABCDF - słownik wizualny Meksyku Miasta" (2000-02). W latach 2003-05 jego projekt Air Bridge został zrealizowany w ramach: InSite - Art Practices in the Public Domain w San Diego (USA) i Tijuana w Meksyku. W piśmie Machina prowadził rubrykę pt. Rzecz kultowa, o najdziwniejszych gadżetach świata (później we Fluidzie). W ramach projektu "MEXXXICO Erotica Shop" zaprojektował w Meksyku, wspólnie z Jorge Covarrubias i Salvador Quiroz, sieć różowych sex-shopów. Przez szereg lat był również autorem okładek do książek naukowych w wydawnictwie PWN oraz ilustracji dla dzieci w miesięczniku Pentliczek. Publikował m.in. w pismach Fluid, Piktogram - talking pictures magazine i Trzaskopismo. Zilustrował ponadto meksykańskie wydanie "Iwony, księżniczki Burgunda" Witolda Gombrowicza. Autor 5 filmów animowanych. Mieszka w Warszawie i Meksyku.
Description:
Queenie (Blue), 2017
polished aluminium, 40 x 12 x 12 cm; signed, dated and described on the bottom: 'QUEENIE | (BLUE) | UNIKAT | signature | 2017',
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 18 % of the hammer price.
- To this lot we apply 'artist's resale right' ('droit de suite') fee. Royalties are calculated using a sliding scale of percentages of the hammer price.
Stan zachowania
0
Technika
aluminium polerowane
Sygnatura
sygnowany, datowany i opisany na podstawie: 'QUEENIE | (BLUE) | UNIKAT | sygnatura | 2017'
Proweniencja
0
Literatura
0
Wystawiany
0