Powrót do DESA.PL
3538 of Liczba obiektów: 43
Obiekt jest zamknięty Claes Oldenburg | Geometric Mouse Scale D, 1971
Claes Oldenburg | Geometric Mouse Scale D, 1971 - 1Claes Oldenburg | Geometric Mouse Scale D, 1971 - 2Claes Oldenburg | Geometric Mouse Scale D, 1971 - 3Claes Oldenburg | Geometric Mouse Scale D, 1971 - 4Claes Oldenburg | Geometric Mouse Scale D, 1971 - 5Claes Oldenburg | Geometric Mouse Scale D, 1971 - 6
3538
Claes Oldenburg | Geometric Mouse Scale D, 1971
Estymacja:
5,000 zł - 6,000 zł
Sprzedane
4,500 zł
Aukcja online
Rzeźba kameralna
Artysta
Claes Oldenburg (1929)
Wymiary
50 x 42 cm
Kategoria
Opis
druk/papier, 50 x 42 cm,

Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.

Amerykański rzeźbiarz szwedzkiego pochodzenia, znany przede wszystkim z instalcji w przestrzeni publicznej, będących przeskalowanymi replikami przedmiotów codziennego użytku. Jego realizacje to także miękkie, dmuchane rzeźby zwyczajnych obiektów, które artysta przedstawiał w formie lekkiego rozkładu. Wiele prac wykonał wspólnie z żoną, Coosje van Bruggen, która zmarła w 2009 roku po 32 latach ich małżeństwa. Obecnie Oldenburg żyje i pracuje w Nowym Jorku. Jego ojciec był szwedzkim dyplomatą pracującym w Stanach Zjednoczonych. Oldenburg dorastał w Chicago - w latach 1946-50 studiował literaturę na Yale University, a później - sztukę na Uniwersity of Chicago. Zanim rozpoczął karierę artystyczną pracował jako reporter w City News Bureau of Chicago. w 1953 roku otrzymał obywatelstwo amerykańskie, a trzy lata po tym przeprowadził się do Nowego Jorku, pracując na pół etatu w Cooper Union Museum for the Arts of Decoration. Idea miękkich rzeźb pojawiła się u niego w 1957 roku, gdy wykonał luźno zwisającą kompozycję z kobiecej pończochy wypchanej zmiętymi gazetami. W 1959 roku Oldenburg zaczął wykonywać serie obiektór, figur i znaków z papier-mâché, rozszerzając spektrum materiałów o jedzenie i tanią odzież. Jego piersza indywidualna wystawa, na której pokazał m.in. wspomniane obiekty, odbyła się w Judson Gallery na Washington Square w 1959 roku. W latach 60. Oldenburg włączył się w działąnia ruchu pop-art, stając się wkrótce jednym z jego najciekawszych twórców. Krytyka amerykańskiego konsumeryzmu posunęła go do wielu działąń z pogranicza happeningu, performansu i instalacji artystycznej. W grudniu 1961 roku wynają sklep na Lower East Side na Manhattanie, gdzie w witrynie wystawił rzeźby będące ordynarną, zohydzoną i bezkształtną wersją popularnych dóbr konsumpcyjnych. W

Description:
Geometric Mouse Scale D, 1971
print/paper, 50 x 42 cm; , ,

Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 18 % of the hammer price.
Stan zachowania
- dar od artysty
Technika
druk/papier
Sygnatura
Amerykański rzeźbiarz szwedzkiego pochodzenia, znany przede wszystkim z instalcji w przestrzeni publicznej, będących przeskalowanymi replikami przedmiotów codziennego użytku. Jego realizacje to także miękkie, dmuchane rzeźby zwyczajnych obiektów, które artysta przedstawiał w formie lekkiego rozkładu. Wiele prac wykonał wspólnie z żoną, Coosje van Bruggen, która zmarła w 2009 roku po 32 latach ich małżeństwa. Obecnie Oldenburg żyje i pracuje w Nowym Jorku. Jego ojciec był szwedzkim dyplomatą pracującym w Stanach Zjednoczonych. Oldenburg dorastał w Chicago - w latach 1946-50 studiował literaturę na Yale University, a później - sztukę na Uniwersity of Chicago. Zanim rozpoczął karierę artystyczną pracował jako reporter w City News Bureau of Chicago. w 1953 roku otrzymał obywatelstwo amerykańskie, a trzy lata po tym przeprowadził się do Nowego Jorku, pracując na pół etatu w Cooper Union Museum for the Arts of Decoration. Idea miękkich rzeźb pojawiła się u niego w 1957 roku, gdy wykonał luźno zwisającą kompozycję z kobiecej pończochy wypchanej zmiętymi gazetami. W 1959 roku Oldenburg zaczął wykonywać serie obiektór, figur i znaków z papier-mâché, rozszerzając spektrum materiałów o jedzenie i tanią odzież. Jego piersza indywidualna wystawa, na której pokazał m.in. wspomniane obiekty, odbyła się w Judson Gallery na Washington Square w 1959 roku. W latach 60. Oldenburg włączył się w działąnia ruchu pop-art, stając się wkrótce jednym z jego najciekawszych twórców. Krytyka amerykańskiego konsumeryzmu posunęła go do wielu działąń z pogranicza happeningu, performansu i instalacji artystycznej. W grudniu 1961 roku wynają sklep na Lower East Side na Manhattanie, gdzie w witrynie wystawił rzeźby będące ordynarną, zohydzoną i bezkształtną wersją popularnych dóbr konsumpcyjnych. W