Powrót do DESA.PL
119 of Liczba obiektów: 165
119
Grupa KwieKulik | "Młot, dłoń, lód; sierp, hak, cień", 1985
Estymacja:
7,000 zł - 9,000 zł
Sprzedane
6,500 zł
Aukcja na żywo
Fotografia Kolekcjonerska: "Klasyka i Awangarda Artystyczna" oraz "Sławy, Gwiazdy, Osobowości"
Lokalizacja
odbitka żelatynowo-srebrowa/papier barytowy
Wymiary
23 x 17,7 cm
Opis
odbitka żelatynowo-srebrowa/papier barytowy, 23 x 17,7 cm, na odwrociu pieczęć autorska: 'KWIEKULIK', datowany i opisany ołówkiem na odwrociu: '"Młot, dłoń, lód; sierp, hak, cień" | Dziekanka, marzec 1985 | Siedzimy na cegłach. | Żarówka realnie świeciła na tle rysunku słoń, dając | cienie haków na lodzie. | Po naszej prawej i lewej wiszą obiekty "Sztuka w majtkach" (10 szt.)'

Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.

„My nie byliśmy artystami zgodnymi z wyobrażeniem ‘artysty’, jakie funkcjonowało w społeczeństwie. Byliśmy artystami procesualnymi, nie uznawanymi przez twórców tradycyjnych. Trwaliśmy więc w kontrze zarówno w stosunku do rzeczywistości codziennej, powszedniej, jak i tej tradycyjnej rzeczywistości artystycznej”.
Zofia Kulik

Duet artystyczny Przemysława Kwieka i Zofii Kulik. Na początku lat 70 KwieKulik we współpracy z Janem Stanisławem Wojciechowskim i Pawłem Kwiekiem (studentem PWSTTviF w Łodzi, bratem Przemysława Kwieka) stworzyli pionierską formułę performance multimedialnego. Zaprezentowany przed licznie zgromadzoną publicznością sali kinowej dnia 27 czerwca 1971 na Festiwalu Studentów Szkół Artystycznych w Nowej Rudzie performance polegał na jednoczesnej projekcji diapozytywów i filmów na parę ekranów. Nowatorstwo polegało na wielokrotnym przerywaniu projekcji i kontynuowaniu z publicznością na żywo Działań z ekranu, co z kolei było znowu dokumentowane filmem. KwieKulik byli nie tylko prekursorami sztuki performance, lecz i sztuki interaktywnej. W latach 1972-1974 KwieKulik realizowali Działania z Dobromierzem. W tym dziele ciało nagiego dziecka jest przedmiotem operacji ukazujących zarówno opresywność kultury i polityki, jak i budowanie tożsamości jednostki przez oddziaływania społeczne. Do tego czasu prawdopodobnie jedynie Günter Brus używał swego dziecka w swojej sztuce, ale w sposób zupełnie odmienny, zgodny z potocznym "normalnym" traktowaniem dzieci. Jego córka Diana leżała na poduszce. Natomiast Dobromierz zestawiany był z różnymi przedmiotami, otaczany nimi, a wreszcie umieszczany w nich, jak np. w muszli klozetowej, czy opleciony jelitami wypatroszonej kaczki. Na początku lat 70. XX wieku byli członkami Komitetu "Galerii" UW przy Krakowskim Przedmieściu (późniejszej Galerii Repassage).

Description:
"Hammer, hand, ice; sickle, hook, shadow", 1985
gelatin-silver print/baryta paper, 23 x 17.7 cm; author's stam on the reverse: 'KWIEKULIK', dated and described in pencil on the reverse: '"Mlot, dlon, lod; sierp, hak, cien" | Dziekanka, marzec 1985 | Siedzimy na ceglach. | Zarowka realnie swiecila na tle rysunku slon, dajac | cienie hakow na lodzie. | Po naszej prawej i lewej wisza obiekty "Sztuka w majtkach" (10 szt.)'

Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 18 % of the hammer price.
- To this lot we apply 'artist's resale right' ('droit de suite') fee. Royalties are calculated using a sliding scale of percentages of the hammer price.
Stan zachowania
23 x 17,7 cm
Technika
odbitka żelatynowo-srebrowa/papier barytowy
Sygnatura
na odwrociu pieczęć autorska: 'KWIEKULIK'
Proweniencja
0
Literatura
0
Wystawiany
0