88
Chana Orloff | Portret siedzącej kobiety, 1961
Estymacja:
2,600 zł - 3,500 zł
Sprzedane
3,200 zł
Aukcja na żywo
Prace na Papierze. Sztuka Dawna
Artysta
Chana Orloff (1888 - 1968)
Wymiary
40,3 x 34 cm
Kategoria
Opis
ołówek/papier, 40,3 x 34 cm, sygnowany i datowany l.d.: 'Ch. Orloff | 1961',
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
Rzeźbiarka, reprezentantka École de Paris. W 1905 roku wyemigrowała z rodziną z Ukrainy do Palestyny.Tam zaczęła się interesować szyciem i tkaniem. W 1910 roku wyjechała do Francji, aby rozwijać swój talent. W 1911 roku dostała się do Ecole Nationale des Arts décoratifs. Uczyła się także rzeźby Académie Russe, prywatnej pracowni prowadzonej przez rosyjską artystkę Marie Vassilieff. W ten sposób stała się członkinią bohemy artystycznej Montparnasse'u, przyjaźniła się m.in. z Amedeo Modiglianim, Pablem Picassem czy Markiem Chagallem. Uprawiała rzeźbę w duchu prymitywizującego modernizmu i kubizmu, w latach 20. XX wieku tworzyła także teki drzeworytów. Wówczas jej styl ewoluował ku formom bardziej osobistym i ekspresyjnym. W latach 20. stała się portrecistką paryskiej elity, wchodząc w krąg towarzyski Nathalie Clifford Barney. Wielokrotnie wystawiała na paryskich salonach, a także wystawach zagranicznych. Początek okupacji Francji spędziła w Paryżu, tworząc “sculpture de poche” - rzeźby kieszonkowe. W 1942 roku uciekła do Szwajcarii, gdzie mieszkała w Genewie. Po wojnie zrealizowała liczne zamówienia rzeźbiarskie w Izraelu.
Description:
Portrait of sitting lady, 1961
pencil/paper, 40.3 x 34 cm; signed and dated lower left: 'Ch. Orloff | 1961', ,
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 18 % of the hammer price.
- To this lot we apply 'artist's resale right' ('droit de suite') fee. Royalties are calculated using a sliding scale of percentages of the hammer price.
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
Rzeźbiarka, reprezentantka École de Paris. W 1905 roku wyemigrowała z rodziną z Ukrainy do Palestyny.Tam zaczęła się interesować szyciem i tkaniem. W 1910 roku wyjechała do Francji, aby rozwijać swój talent. W 1911 roku dostała się do Ecole Nationale des Arts décoratifs. Uczyła się także rzeźby Académie Russe, prywatnej pracowni prowadzonej przez rosyjską artystkę Marie Vassilieff. W ten sposób stała się członkinią bohemy artystycznej Montparnasse'u, przyjaźniła się m.in. z Amedeo Modiglianim, Pablem Picassem czy Markiem Chagallem. Uprawiała rzeźbę w duchu prymitywizującego modernizmu i kubizmu, w latach 20. XX wieku tworzyła także teki drzeworytów. Wówczas jej styl ewoluował ku formom bardziej osobistym i ekspresyjnym. W latach 20. stała się portrecistką paryskiej elity, wchodząc w krąg towarzyski Nathalie Clifford Barney. Wielokrotnie wystawiała na paryskich salonach, a także wystawach zagranicznych. Początek okupacji Francji spędziła w Paryżu, tworząc “sculpture de poche” - rzeźby kieszonkowe. W 1942 roku uciekła do Szwajcarii, gdzie mieszkała w Genewie. Po wojnie zrealizowała liczne zamówienia rzeźbiarskie w Izraelu.
Description:
Portrait of sitting lady, 1961
pencil/paper, 40.3 x 34 cm; signed and dated lower left: 'Ch. Orloff | 1961', ,
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 18 % of the hammer price.
- To this lot we apply 'artist's resale right' ('droit de suite') fee. Royalties are calculated using a sliding scale of percentages of the hammer price.
Technika
ołówek/papier
Sygnatura
sygnowany i datowany l.d.: 'Ch. Orloff | 1961'
Proweniencja
0
Literatura
0
Wystawiany
0