153
Elizabeth Ronget | Martwa natura, około1939
Estymacja:
10,000 zł - 14,000 zł
Sprzedane
9,000 zł
Aukcja na żywo
Sztuka Dawna. XIX wiek, Modernizm, Miedzywojnie, Sesja 2
Artysta
Elizabeth Ronget (1893 - 1962)
Wymiary
50 x 61 cm
Kategoria
Opis
olej/płótno, 50 x 61 cm
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
Prezentowana praca pochodzi z francuskiego okresu twórczości malarki. Strefowe rozbicie przestrzeni oraz użycie grubego konturu przypominają o wpływie, jaki na artystkę wywarł w latach 20. kubizm. Ronget była artystką, która urodziła się w Polsce - jednak cała jej artystyczna kariera związana była z Austrią, Niemcami i Francją. Rodzice, zauważywszy talent, posłali ją do Wiednia, gdzie odebrała klasyczne wykształcenie. Zetknąwszy się z artystycznym fermentem secesji, postanowiła spróbować innego życia i udała się do Berlina. Tam kontynuowała naukę akademicką, czując jednak coraz mocniejsze więzi z otaczającymi ją artystami awangardy. Najważniejszą "szkołą" był dla niej kubizm oraz kontakt z malarzami z Der Blaue Reiter. W 1926 Ronget przystąpiła do Novembergruppe. Sytuacja polityczna zmusiła ją na początku lat 30. do wyjazdu do Paryża. Zapisała się do Académie de la Grande Chaumière. Utrzymywała się z pracy dekoratorki i projektantki. Wkrótce poznała malarza André Lhote'a. Wspólna praca uczyniła ją świadomą twórczości Paula Cézanne'a, który silnie na nią oddziałał.
Studiowała w Szkole Sztuk Pięknych w Wiedniu, w Paryżu, Londynie i Berlinie. Pozostawała pod wpływem kubizmu i grupy Der Blaue Reiter. W 1926 roku weszła w skład awangardowej grupy berlińskiej November Gruppe. W 1931 roku wyjechała do Paryża. Studiowała w Académie de la Grande Chaumiere, równocześnie pracując jako ceniona dekoratorka wnętrz. Od 1934 roku wystawiała w Salon d’Automne z André Lhote. Jej prace znalazły się w wielu kolekcjach malarstwa Europy Zachodniej. W 1941 roku, po wkroczeniu Niemców do Paryża, schroniła się w Prowansji. W 1946 roku wystawiała w Salon des Indépendants, w 1953 roku, w Salon des Réalités Nouvelles, a w 1956 roku w Salon des Surindépendants.
Description:
Still Life, circa 1939
oil/canvas, 50 x 61 cm; ,
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 18 % of the hammer price.
- To this lot we apply 'artist's resale right' ('droit de suite') fee. Royalties are calculated using a sliding scale of percentages of the hammer price.
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
Prezentowana praca pochodzi z francuskiego okresu twórczości malarki. Strefowe rozbicie przestrzeni oraz użycie grubego konturu przypominają o wpływie, jaki na artystkę wywarł w latach 20. kubizm. Ronget była artystką, która urodziła się w Polsce - jednak cała jej artystyczna kariera związana była z Austrią, Niemcami i Francją. Rodzice, zauważywszy talent, posłali ją do Wiednia, gdzie odebrała klasyczne wykształcenie. Zetknąwszy się z artystycznym fermentem secesji, postanowiła spróbować innego życia i udała się do Berlina. Tam kontynuowała naukę akademicką, czując jednak coraz mocniejsze więzi z otaczającymi ją artystami awangardy. Najważniejszą "szkołą" był dla niej kubizm oraz kontakt z malarzami z Der Blaue Reiter. W 1926 Ronget przystąpiła do Novembergruppe. Sytuacja polityczna zmusiła ją na początku lat 30. do wyjazdu do Paryża. Zapisała się do Académie de la Grande Chaumière. Utrzymywała się z pracy dekoratorki i projektantki. Wkrótce poznała malarza André Lhote'a. Wspólna praca uczyniła ją świadomą twórczości Paula Cézanne'a, który silnie na nią oddziałał.
Studiowała w Szkole Sztuk Pięknych w Wiedniu, w Paryżu, Londynie i Berlinie. Pozostawała pod wpływem kubizmu i grupy Der Blaue Reiter. W 1926 roku weszła w skład awangardowej grupy berlińskiej November Gruppe. W 1931 roku wyjechała do Paryża. Studiowała w Académie de la Grande Chaumiere, równocześnie pracując jako ceniona dekoratorka wnętrz. Od 1934 roku wystawiała w Salon d’Automne z André Lhote. Jej prace znalazły się w wielu kolekcjach malarstwa Europy Zachodniej. W 1941 roku, po wkroczeniu Niemców do Paryża, schroniła się w Prowansji. W 1946 roku wystawiała w Salon des Indépendants, w 1953 roku, w Salon des Réalités Nouvelles, a w 1956 roku w Salon des Surindépendants.
Description:
Still Life, circa 1939
oil/canvas, 50 x 61 cm; ,
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 18 % of the hammer price.
- To this lot we apply 'artist's resale right' ('droit de suite') fee. Royalties are calculated using a sliding scale of percentages of the hammer price.
Technika
olej/płótno
Sygnatura
- kolekcja prywatna, Francja; - kolekcja prywatna, Warszawa