208
Katarzyna Kozyra | Cheerleaderka, 2006/2018
Estymacja:
12,000 zł - 18,000 zł
Pominięte
Aukcja na żywo
Sztuka Współczesna. Nowe pokolenie po 1989 i Sztuka krytyczna.
Artysta
Katarzyna Kozyra (1963)
Lokalizacja
wydruk pigmentowy/papier Hahnemühle
Wymiary
21 x 29,7 cm (w świetle oprawy)
Kategoria
Opis
wydruk pigmentowy/papier Hahnemühle, 21 x 29,7 cm (w świetle oprawy), sygnowany p.d. i numer edycji l.d.: '5/14', ed. 5/14
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
"Cheerleaderka" to muzyczny wideoklip z serii "W sztuce marzenia stają się rzeczywistością", w których Kozyra interpretuje piosenkę Gwen Stefani "What Are You Waiting For?". Bawiąc się kliszami kobiecości i męskości, artystka tym razem staje się gwiazdą pop-rocka, w teledysku odgrywającą rolę cheerleaderki w męskiej, sportowej szatni. W tym krótkim teledysku o przewrotnej fabule pojawiają się nawiązania do wcześniejszych prac artystki. W sztuce marzenia stają się rzeczywistością to projekt multimedialny, łączący różne rodzaje sztuk wizualnych, muzycznych i performatywnych, który artystka realizuje od 2003 roku, obejmujący serię performansów, spektakli parateatralnych, happeningów z udziałem publiczności oraz filmów.
Rzeźbiarka, autorka instalacji i filmów wideo. W latach 1985-88 studiowała germanistykę na Uniwersytecie Warszawskim. W 1988 roku rozpoczęła studia na Wydziale Rzeźby Akademii Sztuki Pięknych Warszawie. Tam w 1993 roku obroniła dyplom w pracowni prof. Grzegorza Kowalskiego. Praca dyplomowa Katarzyny Kozyry, "Piramida Zwierząt" (1993), zdobyła spory, początkowo głównie negatywny, rozgłos w prasie i telewizji. Od tej pory artystka zyskała miano dyżurnej skandalistki polskich mediów. Po studiach zaprzestała uprawiania rzeźby na rzecz fotografii, wideo, wideo-instalacji, performances. W 1997 roku została wyróżniona Paszportem Polityki jako najbardziej obiecująca polska artystka. Reprezentując Polskę na 47. Biennale w Wenecji w 1999 roku otrzymała honorowe wyróżnienie. W latach dziewięćdziesiątych Katarzyna Kozyra uznana została za czołową artystkę nurtu tzw. sztuki krytycznej, głównie za sprawą dotykania społecznych tabu (śmierć, choroba, nagość), zazwyczaj związanych z kwestią ciała. Jej zainteresowanie cielesnością sięga jeszcze okresu studiów (np. :"Akty anorektyczki" 1991, "Polaroidy czarno-białe" 1992). Obecnie mieszka w Berlinie i Warszawie.
Description:
Cheerleader, 2006/2018
pigment print on Hahnemühle paper, 21 x 29.7 cm (dimensions in frame); signed lower right and described lower left: '5/14', ed. 5/14,
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 18 % of the hammer price.
- To this lot we apply 'artist's resale right' ('droit de suite') fee. Royalties are calculated using a sliding scale of percentages of the hammer price.
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
"Cheerleaderka" to muzyczny wideoklip z serii "W sztuce marzenia stają się rzeczywistością", w których Kozyra interpretuje piosenkę Gwen Stefani "What Are You Waiting For?". Bawiąc się kliszami kobiecości i męskości, artystka tym razem staje się gwiazdą pop-rocka, w teledysku odgrywającą rolę cheerleaderki w męskiej, sportowej szatni. W tym krótkim teledysku o przewrotnej fabule pojawiają się nawiązania do wcześniejszych prac artystki. W sztuce marzenia stają się rzeczywistością to projekt multimedialny, łączący różne rodzaje sztuk wizualnych, muzycznych i performatywnych, który artystka realizuje od 2003 roku, obejmujący serię performansów, spektakli parateatralnych, happeningów z udziałem publiczności oraz filmów.
Rzeźbiarka, autorka instalacji i filmów wideo. W latach 1985-88 studiowała germanistykę na Uniwersytecie Warszawskim. W 1988 roku rozpoczęła studia na Wydziale Rzeźby Akademii Sztuki Pięknych Warszawie. Tam w 1993 roku obroniła dyplom w pracowni prof. Grzegorza Kowalskiego. Praca dyplomowa Katarzyny Kozyry, "Piramida Zwierząt" (1993), zdobyła spory, początkowo głównie negatywny, rozgłos w prasie i telewizji. Od tej pory artystka zyskała miano dyżurnej skandalistki polskich mediów. Po studiach zaprzestała uprawiania rzeźby na rzecz fotografii, wideo, wideo-instalacji, performances. W 1997 roku została wyróżniona Paszportem Polityki jako najbardziej obiecująca polska artystka. Reprezentując Polskę na 47. Biennale w Wenecji w 1999 roku otrzymała honorowe wyróżnienie. W latach dziewięćdziesiątych Katarzyna Kozyra uznana została za czołową artystkę nurtu tzw. sztuki krytycznej, głównie za sprawą dotykania społecznych tabu (śmierć, choroba, nagość), zazwyczaj związanych z kwestią ciała. Jej zainteresowanie cielesnością sięga jeszcze okresu studiów (np. :"Akty anorektyczki" 1991, "Polaroidy czarno-białe" 1992). Obecnie mieszka w Berlinie i Warszawie.
Description:
Cheerleader, 2006/2018
pigment print on Hahnemühle paper, 21 x 29.7 cm (dimensions in frame); signed lower right and described lower left: '5/14', ed. 5/14,
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 18 % of the hammer price.
- To this lot we apply 'artist's resale right' ('droit de suite') fee. Royalties are calculated using a sliding scale of percentages of the hammer price.
Stan zachowania
21 x 29,7 cm (w świetle oprawy)
Technika
wydruk pigmentowy/papier Hahnemühle
Sygnatura
sygnowany p.d. i numer edycji l.d.: '5/14'
Proweniencja
0
Literatura
- porównaj: Tomasz Kireńczuk, psychoanaliza na obcasach, Didaskalia. Gazeta Teatralna,; Kraków 2006, s. 29 (il.)
Wystawiany
0