67
Hermann Schmidtmann | Zbieranie ziół ("Beim Kräutersammeln")
Estymacja:
4,000 zł - 6,000 zł
Sprzedane
3,500 zł
Aukcja na żywo
Sztuka Dawna. XIX wiek, Modernizm, Międzywojnie
Wymiary
60,5 x 80 cm (w świetle oprawy)
Opis
olej/papier, 60,5 x 80 cm (w świetle oprawy); sygnowany l.d.: 'H Schmidtmann'; na odwrociu opisany ołówkiem: 'Schmidtmann | “Beim Kräutersammeln"'
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
W malarstwie Hermana Schmidtmanna czytelne są wzorce tzw. impresjonizmu niemieckiego, a więc malarstwa spod znaku Maxa Liebermanna, Lovisa Corintha i Maxa Slevogta. Artyści ci, uprawiając w dużej mierze malarstwo pejzażowe wrażliwi byli na problemy światła i koloru, lecz nie uprawiali luministycznej notacji w duchu francuskiego impresjonizmu. Ich twórczość była raczej formą przeobrażonego naturalizmu, który niekiedy zbliżał się wręcz do ekspresjonizmu. Schmidtmann wyrósł na gruncie Akademii Sztuk Pięknych w Düsseldorfie, gdzie studiował pod kierunkiem E. Dückera, P. Janssensa i W. Spatza. Od I połowy XIX stulecia w tamtejszym środowisku królowało malarstwo pejzażowe, które zmieniało się zgodnie z tendencjami sztuki europejskiej - od romantyzmu do różnych form postimpresjonizmu. W twórczości Schmidtmanna szczególnie częste są wyobrażenia corsa czy targu kwiatowego. W zdjętej z natury scenie podpatrzył kobiety trudniące się zbiorem ziół, dokonując przy tym subtelnej notacji światła i nastroju letniego krajobrazu.
Description:
oil on paper, 60.5 x 80 cm (dimensions in frame)
Additional Charge Details:
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 18 % of the hammer price.
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
W malarstwie Hermana Schmidtmanna czytelne są wzorce tzw. impresjonizmu niemieckiego, a więc malarstwa spod znaku Maxa Liebermanna, Lovisa Corintha i Maxa Slevogta. Artyści ci, uprawiając w dużej mierze malarstwo pejzażowe wrażliwi byli na problemy światła i koloru, lecz nie uprawiali luministycznej notacji w duchu francuskiego impresjonizmu. Ich twórczość była raczej formą przeobrażonego naturalizmu, który niekiedy zbliżał się wręcz do ekspresjonizmu. Schmidtmann wyrósł na gruncie Akademii Sztuk Pięknych w Düsseldorfie, gdzie studiował pod kierunkiem E. Dückera, P. Janssensa i W. Spatza. Od I połowy XIX stulecia w tamtejszym środowisku królowało malarstwo pejzażowe, które zmieniało się zgodnie z tendencjami sztuki europejskiej - od romantyzmu do różnych form postimpresjonizmu. W twórczości Schmidtmanna szczególnie częste są wyobrażenia corsa czy targu kwiatowego. W zdjętej z natury scenie podpatrzył kobiety trudniące się zbiorem ziół, dokonując przy tym subtelnej notacji światła i nastroju letniego krajobrazu.
Description:
oil on paper, 60.5 x 80 cm (dimensions in frame)
Additional Charge Details:
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 18 % of the hammer price.
Technika
olej/papier
Proweniencja
- dom aukcyjny Agra-Art, Warszawa, marzec 2003; - kolekcja prywatna, Polska
Literatura
0
Wystawiany
0