22
Bartek Otocki | Bez tytułu, 2012
Estymacja:
2,400 zł - 3,500 zł
Sprzedane
5,500 zł
Aukcja na żywo
Sztuka Współczesna. Nowe Pokolenie po 1989
Artysta
Bartek Otocki (1978)
Wymiary
90 x 90 cm
Kategoria
Opis
olej/płótno, 90 x 90 cm; sygnowany na blejtramie: ‘OTOCKI’
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
Zasadniczymi formami wypowiedzi artystycznej Bartka Otockiego są: malarstwo i fotografia. Autor w swojej twórczości często skupia się na tematach zjawisk paranormalnych czy wrażeniach zagłady i spustoszenia. Prace wydają się próbą uchwycenia momentu, w którym odbiorca zdaje sobie sprawę, że coś jest nie tak, ale jeszcze nie wie, jakie będą tego konsekwencje. Przedstawienia nieba, skąd nadejść może nieznane, zamknięte w symbolu czarnego koła, stają się równocześnie odbiciem źrenicy oka. Idąc tym tropem, dochodzimy do wniosku, że jeśli oczy są odbiciem duszy, okazać się może, że to, co najgorsze, nosimy już od dawna w sobie.
Malarz i fotograf, kurator, juror konkursów malarskich. Autor m.in. cykli prac: „Portrety pamięciowe”, „Alchemia Iluzji”, „Czy jest bezpiecznie/Is it safe?” i „Yang!”. Od 2012 roku prowadzi Pracownię Obrazu na Wydziale Malarstwa i Nowych Mediów Akademii Sztuki w Szczecinie, od 2014 roku pracuje na stanowisku profesora nadzwyczajnego.
Description:
Untitled, 2012
oil on canvas, 90 x 90 cm; signed on the stretcher: ‘OTOCKI’
Additional Charge Details:
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 18 % of the hammer price.
- To this lot we apply 'artist's resale right' ('droit de suite') fee. Royalties are calculated using a sliding scale of percentages of the hammer price.
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
Zasadniczymi formami wypowiedzi artystycznej Bartka Otockiego są: malarstwo i fotografia. Autor w swojej twórczości często skupia się na tematach zjawisk paranormalnych czy wrażeniach zagłady i spustoszenia. Prace wydają się próbą uchwycenia momentu, w którym odbiorca zdaje sobie sprawę, że coś jest nie tak, ale jeszcze nie wie, jakie będą tego konsekwencje. Przedstawienia nieba, skąd nadejść może nieznane, zamknięte w symbolu czarnego koła, stają się równocześnie odbiciem źrenicy oka. Idąc tym tropem, dochodzimy do wniosku, że jeśli oczy są odbiciem duszy, okazać się może, że to, co najgorsze, nosimy już od dawna w sobie.
Malarz i fotograf, kurator, juror konkursów malarskich. Autor m.in. cykli prac: „Portrety pamięciowe”, „Alchemia Iluzji”, „Czy jest bezpiecznie/Is it safe?” i „Yang!”. Od 2012 roku prowadzi Pracownię Obrazu na Wydziale Malarstwa i Nowych Mediów Akademii Sztuki w Szczecinie, od 2014 roku pracuje na stanowisku profesora nadzwyczajnego.
Description:
Untitled, 2012
oil on canvas, 90 x 90 cm; signed on the stretcher: ‘OTOCKI’
Additional Charge Details:
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 18 % of the hammer price.
- To this lot we apply 'artist's resale right' ('droit de suite') fee. Royalties are calculated using a sliding scale of percentages of the hammer price.
Technika
olej/płótno
Sygnatura
sygnowany na blejtramie: ‘OTOCKI’
Wystawiany
- Bartek Otocki, Otoplastykon, Muzeum Ziemi Lubuskiej,; Zielona Góra, 24.05-15.07.2013; - Bartek Otocki, Otoplastykon, Galeria Olimpus, Łódź, 2013