Powrót do DESA.PL
17 of Liczba obiektów: 60
17
Paweł Książek | "Kampania reklamowa płynu Smyk", 2002
Estymacja:
10,000 zł - 15,000 zł
Pominięte
Aukcja na żywo
Sztuka Współczesna. Nowe Pokolenie po 1989
Artysta
Paweł Książek (1973)
Wymiary
130 x 160 cm
Opis
akryl/płótno, 130 x 160 cm; sygnowany, datowany i opisany na odwrociu: '"KSIĄŻeK | KAMPANIA REKLAMOWA PŁYNU SMYK" | 160 x 130 cm / 2002, akryl | Paweł Książek' oraz stempel wywozowy

Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.

Paweł Książek swoje umiejętności rozwijał na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, którą ukończył w 1997. Pod kierunkiem prof. Włodzimierza Kotkowskiego i prof. Janusza Tarabuły uzyskał dyplom z rysunku i suplement z malarstwa na Wydziale Grafiki. Studiował również w Hochschule für Gestaltung w Offenbacham Main. Pierwszą wystawę zorganizował w Galerii Zderzak w Krakowie. Artysta tworzy przede wszystkim cykle malarskie i instalacje. Wykorzystuje kadry z filmów, inspiruje się współczesnymi artystami, popkulturą, Internetem, fotografią reklamową i prasową. Analizuje rozmaite źródła wizualne. Jego medium to malarstwo, rysunek, instalacja malarska. Interesuje go moment przejścia fotografii w malarstwo. Inspirują go obrazy ze świata mass mediów, w szczególności amerykańskie reklamy i fotografia z lat 50. Rodzaj metaforyczności, jaką uzyskuje w swoich pracach, w dużej mierze wynika ze sposobu malowania. Jak pisał Piotr Bernatowicz: „W pierwszych latach po 2000 roku sięgał on do wyobraźni i kolorystyki psychodelicznej, nieodpowiedzialnie budował z częściowo tylko rozpoznawalnych elementów hipnotyczny świat, od którego bolały oczy. Wystąpił z tym jednak za wcześnie i nie został rozpoznany jako zapowiedź nowego nurtu. Przyznam się, że ja też nie umiałem rozpoznać wtedy, co to malarstwo proponuje, choć widziałem, że jest fascynujące” (Piotr Bernatowicz, Rewolucja niesurrealistyczna: Przypadek Pawła Książka, źródło:www.arteon.pl).

W latach 1992-97 studiował na Wydziale Grafiki ASP w Krakowie, gdzie obronił dyplom w Pracowni Rysunku prof. Włodzimierza Kotkowskiego. Mieszka i pracuje w Krakowie. Jego medium są malarstwo, rysunek, instalacja malarska. Interesuje go moment przejścia fotografii w malarstwo. Inspirują go obrazy ze świata massmediów, w szczególności amerykańskie reklamy i fotografia z lat 50-tych. Rodzaj metaforyczności, jaką uzyskuje w swoich pracach, w dużej mierze wynika ze sposobu malowania. Brał udział w licznych wystawach zbiorach. Indywidualnie prace prezentował m.in. w Galerii Zderzak w Krakowie, Galerii Pies w Poznaniu, Galerii Żak-Branicka w Berlinie czy w krakowskim Bunkrze Sztuki.

Description:
"Advertising campaign of Smyk", 2002
acrylic on canvas, 130 x 160 cm; signed, dated and described on the reverse: '"KSIAZeK | KAMPANIA REKLAMOWA PLYNU SMYK" | 160 x 130 cm / 2002, akryl | Pawel Ksiazek' and export stamp

Additional Charge Details:
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 18 % of the hammer price.
- To this lot we apply 'artist's resale right' ('droit de suite') fee. Royalties are calculated using a sliding scale of percentages of the hammer price.


Technika
akryl/płótno
Sygnatura
sygnowany, datowany i opisany na odwrociu: '"KSIĄŻeK | KAMPANIA REKLAMOWA PŁYNU SMYK" | 160 x 130 cm / 2002, akryl | Paweł Książek' oraz stempel wywozowy
Literatura
- Marta Karpińska, katalog wystawy King-Kong porwał mi muzę, Kraków 2002, s. 6-7 (il.)
Wystawiany
- Paweł Książek, King-Kong porwał mi muzę, Galeria Zderzak, Kraków, 4-30.06.2002