18
Paweł Kowalewski | Kompozycja
Estymacja:
2,400 zł - 3,500 zł
Sprzedane
3,200 zł
Aukcja na żywo
Nowa Figuracja - Nowa Ekspresja
Artysta
Paweł Kowalewski (1958)
Wymiary
28 x 40 cm (w świetle passe-partout)
Kategoria
Opis
tempera/papier, 28 x 40 cm (w świetle passe-partout); 0
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
W kompozycjach na papierze Pawła Kowalewskiego widoczna jest stylistyka, którą wypracował w latach osiemdziesiątych oraz kontynuował w kolejnych dekadach. Charakteryzują się nerwową linią oraz zamaszystymi pociągnięciami pędzla. Skrótowo można by określić je mianem neoekspresjonistycznych. Małe w formacie prace na papierze wydają się dopełnieniem wielkoformatowego malarstwa artysty, które względem tych niewielkich prac odznaczały się często odważną tematyką, czy może raczej niekonwencjonalną redakcją tematów społecznych i politycznych. W stosunku do nich, kompozycje na papierze Kowalewskiego zdają się ćwiczeniami ręki i oka artysty, który podjął się zobrazowania tradycyjnego dla sztuki gatunku martwej natury.
Studiował na warszawskiej ASP, gdzie w 1983 otrzymał dyplom z wyróżnieniem w pracowni Malarstwa S. Gierowskiego. Od tego roku został najmłodszym członkiem "Gruppy". Do 1989 malował obrazy figuratywne, często o odniesieniach historycznych i patriotycznych. Na początku lat 90. powstały serie kolaży, w których artysta skupił się na estetyce codzienności, o znamiennych tytułach.: "Ćwiczenia z estetyki, w jakiej wzrastałem", "Znaki orientacyjne, które są konieczne, by uniknąć szaleństwa". W 1983 otrzymał dyplom (z wyróżnieniem) w pracowni malarstwa Stefana Gierowskiego w warszawskiej ASP. Od tego roku został najmłodszym członkiem "Gruppy". Do 1989 malował obrazy figuratywne, często o odniesieniach historycznych i patriotycznych. Na początku lat 90. powstały serie kolaży, w których artysta skupił się na estetyce codzienności, o znamiennych tytułach.: "Ćwiczenia z estetyki, w jakiej wzrastałem", "Znaki orientacyjne, które są konieczne, by uniknąć szaleństwa".
Description:
Composition
tempera on paper, 28 x 40 cm (dimensions in passe-partout window); 0
Additional Charge Details:
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 18 % of the hammer price.
- To this lot we apply 'artist's resale right' ('droit de suite') fee. Royalties are calculated using a sliding scale of percentages of the hammer price.
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
W kompozycjach na papierze Pawła Kowalewskiego widoczna jest stylistyka, którą wypracował w latach osiemdziesiątych oraz kontynuował w kolejnych dekadach. Charakteryzują się nerwową linią oraz zamaszystymi pociągnięciami pędzla. Skrótowo można by określić je mianem neoekspresjonistycznych. Małe w formacie prace na papierze wydają się dopełnieniem wielkoformatowego malarstwa artysty, które względem tych niewielkich prac odznaczały się często odważną tematyką, czy może raczej niekonwencjonalną redakcją tematów społecznych i politycznych. W stosunku do nich, kompozycje na papierze Kowalewskiego zdają się ćwiczeniami ręki i oka artysty, który podjął się zobrazowania tradycyjnego dla sztuki gatunku martwej natury.
Studiował na warszawskiej ASP, gdzie w 1983 otrzymał dyplom z wyróżnieniem w pracowni Malarstwa S. Gierowskiego. Od tego roku został najmłodszym członkiem "Gruppy". Do 1989 malował obrazy figuratywne, często o odniesieniach historycznych i patriotycznych. Na początku lat 90. powstały serie kolaży, w których artysta skupił się na estetyce codzienności, o znamiennych tytułach.: "Ćwiczenia z estetyki, w jakiej wzrastałem", "Znaki orientacyjne, które są konieczne, by uniknąć szaleństwa". W 1983 otrzymał dyplom (z wyróżnieniem) w pracowni malarstwa Stefana Gierowskiego w warszawskiej ASP. Od tego roku został najmłodszym członkiem "Gruppy". Do 1989 malował obrazy figuratywne, często o odniesieniach historycznych i patriotycznych. Na początku lat 90. powstały serie kolaży, w których artysta skupił się na estetyce codzienności, o znamiennych tytułach.: "Ćwiczenia z estetyki, w jakiej wzrastałem", "Znaki orientacyjne, które są konieczne, by uniknąć szaleństwa".
Description:
Composition
tempera on paper, 28 x 40 cm (dimensions in passe-partout window); 0
Additional Charge Details:
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 18 % of the hammer price.
- To this lot we apply 'artist's resale right' ('droit de suite') fee. Royalties are calculated using a sliding scale of percentages of the hammer price.
Technika
tempera/papier