Powrót do DESA.PL
14 of Liczba obiektów: 63
14
Beata Filipowicz | Pole, 2016
Estymacja:
1,000 zł
Sprzedane
1,700 zł
Aukcja na żywo
Młoda Sztuka
Artysta
Beata Filipowicz (1992)
Wymiary
40 x 90 cm
Opis
olej/płótno, 40 x 90 cm; sygnowany, datowany i opisany na odwrociu: 'FIELD / POLE 2016 | BEATA FILIPOWICZ'

Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.

Artystka zajmuje się głównie grafiką warsztatową, jednak malarstwo jest dla niej ważną formą artystycznego wyrazu. Obrazy, często połączone w otwarte cykle, to przede wszystkim horyzontalne pejzaże abstrakcyjnych, nierozpoznanych przestrzeni. Zamknięte w określonej gamie kolorystycznej przedstawienia wypełniane są kompulsywnie nakładanymi plamami barw przeobrażającymi się w biomorficzne kształty przypominające fragmenty świata natury w skali mikro i makro. W spontanicznie tworzonych obrazach zawarta jest surrealistyczna przestrzeń dająca szerokie pole możliwości dla wyobraźni i interpretacji odbiorcy. Wśród nich można dostrzec żyjące tam mniejsze lub większe, niezdefiniowane kreatury. Lewitujące w określonym zaledwie kilkoma ruchami pędzla świecie organizmy nakreślają tam swoje historie. Otwarte kompozycje obrazów to jedynie wyjęte epizody z życia w tej wyimaginowanej artystycznie krainie.
Tworzy w dziedzinie grafiki artystycznej, malarstwa i ilustracji. Obecnie asystentka w pracowni Intaglio, w której broniła dyplom (2017) pod kierunkiem profesora Przemysława Tyszkiewicza i as. Agaty Gertchen a także w Pracowni Ilustracji pod kierunkiem ad. dr Tomasza Brody. W spontanicznym procesie tworzenia powstają obrazy całkowicie intuicyjne. Posługując się rysunkiem automatycznym, często dochodzi do obrazów improwizowanych. Ostateczna forma jest otwarta i jest polem możliwości dla wyobraźni i interpretacji odbiorcy. Kompulsywnie powstające abstrakcje, o żywych kolorach, wypełnione bimorficznymi kształtami przypominają pejzaże, fragmenty obrazu świata w skali mikro i makro. Obserwacja jego fizycznej struktury i zainteresowanie niewidzialnymi związkami, które kształtują ten świat, prowadzą do poszukiwań duchowego wymiaru w sztuce. Inspiruje się botaniką i mistycznymi symbolami czy geometrią, filozofią wschodu – to mieszanka spirytyzmu oraz naukowych koncepcji kosmologicznych i mikrobiologicznych. Uczestniczyła w międzynarodowych i krajowych wystawach grupowych z grafiki artystycznej i malarstwa, m.in.: „Młodzi w Muzeum. Poziom najwyższy”, Muzeum Narodowe we Wrocławiu (2016); ‘After Eden’, LATARKA Art Gallery, Budapeszt, Węgry (2016). W 2017 roku miała miejsce wystawa indywidualna autorskich plakatów pt.: „Ożenki” w Galerii Ulicznej Szewska Pasja we Wrocławiu; 6 Międzynarodowe Biennale Grafiki, Guanlan, Chiny (2017); Impact 10, Gallery of Univercity of Cantabria, Santander, Hiszpania; Zureta – The Misprint, Tokijski Uniwersytet Sztuki, Japonia (2017); W 2018 roku otrzymała nagrodę Marszałka Województwa Dolnośląskiego za Najlepszy Dyplom Roku 2017 Akademii Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu. Zdobywczyni Grand Prix 2016 w konkursie malarskim im. Franciszki Eibisch, galeria Katarzyny Napiórkowskiej, Warszawa. Finalistka 14. edycji konkursu Artystyczna Podróż Hestii, Muzeum Sztuki Nowoczesnej, Warszawa oraz 8. edycji Przeglądu Młodej Sztuki ‘Świeża Krew’, galeria SOCATO, Wrocław, gdzie otrzymała Nagrodę Kolekcjonera.

Description:
Field, 2016
oil on canvas, 40 x 90 cm;

Additional Charge Details:
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 18 % of the hammer price.


Technika
olej/płótno
Sygnatura
sygnowany, datowany i opisany na odwrociu: 'FIELD / POLE 2016 | BEATA FILIPOWICZ'