124
Zbigniew Libera | "Opowieści afrykańskie według Szekspira", 2011
Estymacja:
1,800 zł - 2,600 zł
Pominięte
Aukcja na żywo
Po przedstawieniu. Sztuka i teatr
Artysta
Zbigniew Libera (1959)
Wymiary
55 x 55 cm
Kategoria
Opis
tusz pigmentowy/papier bawełniany, 55 x 55 cm; sygnowany, datowany i opisany na odwrociu: 'Zbigniew Libera | 2011 | 5/20', ed. 5/20 + 2 AP; Nowy Teatr, Warszawa, reż. Krzysztof Warlikowski
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
Fotografia pochodzi z sesji zdjęciowej zrealizowanej na zamówienie Nowego Teatru w Warszawie. Inne ujęcie tej sceny zostało wykorzystane jako plakat do spektaklu Krzysztofa Warlikowskiego "Opowieści afrykańskie według Szekspira". Libera nawiązuje tu do historii fotografii, antropologii i kolonializmu, aby stworzyć obraz fotograficzny z przyszłości, sugestywny portret "dzikich" Europejczyków.
Należy do najciekawszych artystów pokolenia, które pojawiło się na krajowej scenie artystycznej w latach osiemdziesiątych (w okresie tym nie uczestniczył w oficjalnym obiegu artystycznym, działał m.in. alternatywnym kręgu łódzkiego strychu i "Kultury Zrzuty", współpracował także z Zofią Kulik jako jej model), tworzy obiekty, instalacje, realizacje wideo, posługuje się fotografią, malarstwem, jest autorem działań multimedialnych. Przedstawione na początku lat dziewięćdziesiątych prace o charakterze kontemplacyjno-medytacyjnym - jak np. realizacja wideo "Perseweracja mistyczna" (pokazana m.in. na głośnej wystawie "Perseweracja mistyczna i róża" w 1992 r. w PGS w Sopocie) wywołały wokół jego twórczości spore zainteresowanie. Kolejne wystawy na których przedstawił takie realizacje jak "Urządzenia korekcyjne" (wystawa indywidualna w CSW w Warszawie), czy też model obozu koncentracyjnego zbudowany z klocków lego, przyniosły mu miano artysty kontrowersyjnego i międzynarodowy rozgłos. W 2004 r. w łódzkim Atlasie Sztuki, PGS Sopot, poznańskim Arsenale pokazał wystawę swoich prac wykorzystujących przekaz fotograficzny "Mistrzowie i pozytywy".
Description:
The African Tales by Shakespeare, 2011
pigment ink on cotton paper, 55 x 55 cm; signed, dated and described on the reverse: 'Zbigniew Libera | 2011 | 5/20'; Nowy Theatre, Warsaw, director Krzysztof Warlikowski
Additional Charge Details:
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 18 % of the hammer price.
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
Fotografia pochodzi z sesji zdjęciowej zrealizowanej na zamówienie Nowego Teatru w Warszawie. Inne ujęcie tej sceny zostało wykorzystane jako plakat do spektaklu Krzysztofa Warlikowskiego "Opowieści afrykańskie według Szekspira". Libera nawiązuje tu do historii fotografii, antropologii i kolonializmu, aby stworzyć obraz fotograficzny z przyszłości, sugestywny portret "dzikich" Europejczyków.
Należy do najciekawszych artystów pokolenia, które pojawiło się na krajowej scenie artystycznej w latach osiemdziesiątych (w okresie tym nie uczestniczył w oficjalnym obiegu artystycznym, działał m.in. alternatywnym kręgu łódzkiego strychu i "Kultury Zrzuty", współpracował także z Zofią Kulik jako jej model), tworzy obiekty, instalacje, realizacje wideo, posługuje się fotografią, malarstwem, jest autorem działań multimedialnych. Przedstawione na początku lat dziewięćdziesiątych prace o charakterze kontemplacyjno-medytacyjnym - jak np. realizacja wideo "Perseweracja mistyczna" (pokazana m.in. na głośnej wystawie "Perseweracja mistyczna i róża" w 1992 r. w PGS w Sopocie) wywołały wokół jego twórczości spore zainteresowanie. Kolejne wystawy na których przedstawił takie realizacje jak "Urządzenia korekcyjne" (wystawa indywidualna w CSW w Warszawie), czy też model obozu koncentracyjnego zbudowany z klocków lego, przyniosły mu miano artysty kontrowersyjnego i międzynarodowy rozgłos. W 2004 r. w łódzkim Atlasie Sztuki, PGS Sopot, poznańskim Arsenale pokazał wystawę swoich prac wykorzystujących przekaz fotograficzny "Mistrzowie i pozytywy".
Description:
The African Tales by Shakespeare, 2011
pigment ink on cotton paper, 55 x 55 cm; signed, dated and described on the reverse: 'Zbigniew Libera | 2011 | 5/20'; Nowy Theatre, Warsaw, director Krzysztof Warlikowski
Additional Charge Details:
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 18 % of the hammer price.
Technika
tusz pigmentowy/papier bawełniany
Sygnatura
sygnowany, datowany i opisany na odwrociu: 'Zbigniew Libera | 2011 | 5/20', ed. 5/20 + 2 AP; Nowy Teatr, Warszawa, reż. Krzysztof Warlikowski
Proweniencja
0
Literatura
0
Wystawiany
0