Powrót do DESA.PL
1114 of Liczba obiektów: 28
Obiekt jest zamknięty Tadasuke Kuwayama | "B-168", 1964
Tadasuke Kuwayama | "B-168", 1964 - 1Tadasuke Kuwayama | "B-168", 1964 - 2Tadasuke Kuwayama | "B-168", 1964 - 3
1114
Tadasuke Kuwayama | "B-168", 1964
Estymacja:
45,000 zł - 60,000 zł
Sprzedane
48,000 zł
Aukcja online
Od geometrii do iluzji
Artysta
Tadasuke Kuwayama (1935)
Wymiary
41 x 41 cm
Opis
akryl/płótno, 41 x 41 cm; sygnowany, datowany i opisany na odwrociu: '#B - 168 | 1964 Tadasky'; na odwrociu nalepki galeryjne: 'D. Wigmore Fine Art Inc.' oraz: 'Fischerbach Gallery'

Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.

Kuwayama, znany również jako Tadasky zapisał się w historii sztuki jako twórca barwnych okręgów. Artysta, będący japońskim imigrantem w USA, w swojej twórczości łączył zachodnie zainteresowanie optyczną iluzją z japońskim rzemiosłem. Wykorzystując swoje ciesielskie wykształcenie stworzył specjalny, obrotowy stół do malowania autorskich okręgów, wykorzystywał również unikatowe, japońskie pędzle.

Tadasuke Kuwayama, znany szerzej jako Tadasky, dorastał w miejscowości Nagoya w Japonii. Jego ojciec przez lata pracował jako budowniczy świątyń Shinto, co zawarzyło zarówno na twórczości malarza, jak i sposobie postrzegania sztuki i samego procesu tworzenia. Do Stanów Zjednoczonych po raz pierwszy przyjechał w 1961 roku. Wówczas rozpoczął studia artystyczne - początkowo w Art Students League w Nowym Jorku, a później w Brooklyn Museum of Art School. Od lat 60. Tadasky rozwijał swój własny, indywidualny język artystyczny w obrębie rodzącego się nurtu sztuki optycznej. Jego pierwsza indywidualna wystawa odbyła się w Kootz Gallery w Nowym Jorku w 1965 roku I w tym samym roku jego prace zostały zaprezentowane podczas słynnej ekspozycji The Responsive Eye w Museum of Modern Art. Nowojorska instytucja zakupiła do swojej stałej kolekcji dwa płótna Japończyka i od tego momentu jego kariera potoczyła się w zaskakująco szybkim tempie. Po wystawie Kinetic and Optic Art Today w Galerii Albright-Knox prace Tadasky'ego zaczęły być jednym z najbardziej pożądanych obiektów artystycznych w wielu prestiżowych, prywatnych I instytucjonalnych kolekcjach sztuki. Dziś jego koncentryczne, pulsujące wielobarwnymi liniami koła znajdują się między innymi w Baltimore Museum na Floridzie, Boca Raton Museum of Art, Lowe Art Museum na Uniwersytecie w Miami, Columbus Museum of Art w Massachusetts, Harvard Art Museums w Cambridge, Indianapolis Museum of Art, Krannert Art Museum na Uniwersytecie w Illinois, Museum of Fine Arts w Houston, University of Iowa Museum of Art, University of Virginia Art Museum, Yale University Art Gallery, Museo de Arte Contemporáneo w Buenos Aires oraz w licznych galeriach w Japonii.

Description:
"B-168", 1964
acrylic on canvas, 41 x 41 cm; signed, dated and described on the reverse: '#B - 168 | 1964 Tadasky'; on the reverse galleries' labels: 'D. Wigmore Fine Art Inc.' and 'Fischerbach Gallery'

Additional Charge Details:
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 18 % of the hammer price.


Technika
akryl/płótno
Sygnatura
sygnowany, datowany i opisany na odwrociu: '#B - 168 | 1964 Tadasky'; na odwrociu nalepki galeryjne: 'D. Wigmore Fine Art Inc.' oraz: 'Fischerbach Gallery'
Proweniencja
- Galeria Fischerbach, Nowy Jork; - kolekcja prywatna, Nowy Jork; - Galeria D. Wigmore Fine Art Inc., Nowy Jork; - kolekcja prywatna, Warszawa