70
Iwan Trusz | Pejzaż letni ze snopkami zboża, 1924
Estymacja:
18,000 zł - 25,000 zł
Sprzedane
12,000 zł
Aukcja na żywo
Sztuka Dawna. XIX w., Modernizm, Międzywojnie
Artysta
Iwan Trusz (1869 - 1941)
Wymiary
34 x 47,5 cm
Kategoria
Opis
olej/tektura, 34 x 47,5 cm; sygnowany cyrylicą i datowany p.d.: 'Iwan 1924 Trusz', na odwrociu stempel wytwórcy materiałów malarskich ISKRA & KARMAŃSKI
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
"Do pewnego stopnia uchylanie się artysty od życia społecznego Galicji po I wojnie światowej oraz unikanie życia towarzyskiego znalazło swoje najbardziej wyraźne odbicie w kreowaniu dzieł poświęconych naturze, które w jego interpretacji przekształcały się w skomplikowane malarsko-filozoficzne struktury, pełne rozmyślań nad egzystencjalną problematyką życia. Przekształcając i rozpatrując ideowe podwaliny impresjonizmu (…), modernizmu (…) oraz symbolizmu, artysta dał się poznać jako malarz z własną twórczą wizją, naznaczoną głębokim psychologizmem i wyraźną neoromantyczną poetyką".
- OKSANA BIŁA, SŁONECZNE AKORDY W PALECIE IWANA TRUSZA, SOPOT 2011, s. 8-9
Studiował w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych u Leona Wyczółkowskiego i Jana Stanisławskiego, a następnie w Wiedniu i w Monachium. Wiele podróżował, m.in. do Rzymu, na Krym, do Palestyny i Egiptu, a podróże te dokumentował wieloma pejzażami i szkicami. Stale mieszkał we Lwowie, gdzie obecnie znajduje się poświęcone mu muzeum. Malował portrety, nastrojowe krajobrazy i sceny rodzajowe. Jego obrazy cenione i poszukiwane przez kolekcjonerów cieszyły się zawsze dużą popularnością.
Description:
Summer landscape with the beams, 1924
oil on paperboard, 34 x 47.5 cm; signed in Cyrillic and dated lower right: 'Iwan 1924 Trusz', on the reverse a stamp of art materials producer ISKRA & KARMANSKI
Additional Charge Details:
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 18 % of the hammer price.
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
"Do pewnego stopnia uchylanie się artysty od życia społecznego Galicji po I wojnie światowej oraz unikanie życia towarzyskiego znalazło swoje najbardziej wyraźne odbicie w kreowaniu dzieł poświęconych naturze, które w jego interpretacji przekształcały się w skomplikowane malarsko-filozoficzne struktury, pełne rozmyślań nad egzystencjalną problematyką życia. Przekształcając i rozpatrując ideowe podwaliny impresjonizmu (…), modernizmu (…) oraz symbolizmu, artysta dał się poznać jako malarz z własną twórczą wizją, naznaczoną głębokim psychologizmem i wyraźną neoromantyczną poetyką".
- OKSANA BIŁA, SŁONECZNE AKORDY W PALECIE IWANA TRUSZA, SOPOT 2011, s. 8-9
Studiował w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych u Leona Wyczółkowskiego i Jana Stanisławskiego, a następnie w Wiedniu i w Monachium. Wiele podróżował, m.in. do Rzymu, na Krym, do Palestyny i Egiptu, a podróże te dokumentował wieloma pejzażami i szkicami. Stale mieszkał we Lwowie, gdzie obecnie znajduje się poświęcone mu muzeum. Malował portrety, nastrojowe krajobrazy i sceny rodzajowe. Jego obrazy cenione i poszukiwane przez kolekcjonerów cieszyły się zawsze dużą popularnością.
Description:
Summer landscape with the beams, 1924
oil on paperboard, 34 x 47.5 cm; signed in Cyrillic and dated lower right: 'Iwan 1924 Trusz', on the reverse a stamp of art materials producer ISKRA & KARMANSKI
Additional Charge Details:
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 18 % of the hammer price.
Technika
olej/tektura
Sygnatura
sygnowany cyrylicą i datowany p.d.: 'Iwan 1924 Trusz', na odwrociu stempel wytwórcy materiałów malarskich ISKRA & KARMAŃSKI
Proweniencja
- spadkobiercy przedwojennej kolekcji dyrektora kopalni ropy naftowej w Borysławiu, Warszawa