82
Alessio Issupoff | Dama z wachlarzem
Estymacja:
35,000 zł - 45,000 zł
Sprzedane
30,000 zł
Aukcja na żywo
ART OUTLET: Sztuka Dawna
Artysta
Alessio Issupoff (1889 - 1957)
Wymiary
90 x 80 cm
Kategoria
Opis
olej/płótno, 90 x 80 cm; sygnowany l.d.: 'Alessio Issupoff'
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%; - Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
Alessio Issupoff, którego pełne imię brzmi: Aleksej Vladimirovic Isupov, urodził się w Kirowie w 1889 roku. Pochodził z rodziny o tradycjach artystycznych: jego ojciec zajmował się bowiem zdobieniem ikon oraz introligatorstwem. W 1908 roku rozpoczął studia w Moskiewskiej Szkole Malarstwa, Rzeźby i Architektury. W tym czasie brał udział w wystawach Związku Artystów Rosyjskich i Stowarzyszenia Podróżujących Wystaw Artystycznych (Peredvizhniki). W latach 1910-15 eksponował swoje prace, których większość stanowiły pejzaże, na wystawach moskiewskiej galerii Lemercier, w czasie wiosennych wystaw w salach Imperial Academy of Arts. W 1915 otrzymał powołanie do wojska. Służbę wojskową w latach 1915-17 odbył w regimencie strzeleckim Simbirsk w Turkiestanie w Taszkiencie. W 1920 roku został wysłany do Samarkandy, gdzie działał jako artysta i szef sekcji artystycznej Komisji ds. Odnowy i Ochrony Zabytków Samarkandy. Wykonywał szkice starożytnych zabytków, studiował archeologię, historię, kulturę i sztukę Azji Środkowej. W tym czasie w swojej twórczości odwołał się do malarstwa impresjonistycznego, stworzył cykl obrazów, orientalnych pejzaży i scen rodzajowych. W 1921 roku po powrocie do Moskwy, wstąpił do Stowarzyszenia Artystów Rewolucyjnej Rosji, brał udział w wystawach Stowarzyszenia artystów Peredvizhniki, Związku Artystów Rosyjskich, Towarzystwa Artystów Moskiewskiej Szkoły oraz pracował nad albumem "Wielka rewolucja i życie Armii Czerwonej" z uwagi na ciężką sytuację finansową. W 1926 roku wyjechał do Włoch, gdzie spędził blisko 30 lat swojego życia. Tam również prowadził szeroko zakrojoną aktywność wystawienniczą: pierwszą z ważnych wystaw była ekspozycja w Rzymie, a następnie m.in.: w Mediolanie i Neapolu. Najważniejszym dlań wydarzeniem artystycznym był udział w XVII Biennale w Wenecji w 1930 roku. Od tego czasu artysta zaczął cieszyć się dużym uznaniem w Italii, która stała się dla niego krajem nowych odkryć artystycznych oraz miejscem, w którym mógł zakosztować wolności i swobody w ekspresji artystycznej. W 1949 roku we Włoszech opublikowano ilustrowaną monografię prac artysty, napisaną przez słynnego włoskiego krytyka sztuki, Giorgia Nicodemiego.
W 1908 roku Issupoff rozpoczął studia w Moskiewskiej Szkole Malarstwa, Rzeźby i Architektury. W tym czasie brał udział w wystawach Związku Artystów Rosyjskich i Stowarzyszenia Podróżujących Wystaw Artystycznych (Peredvizhniki). W latach 1910-1915 eksponował swoje prace, których większość stanowiły pejzaże, na wystawach moskiewskiej galerii Lemercier, w czasie wiosennych wystaw w salach Imperial Academy of Arts oraz wystawach charytatywnych organizowanych dla pomocy rodzinom rannych i zabitych żołnierzy biorących udział w I wojnie światowej . W 1915 otrzymał powołanie do wojska. Służbę wojskową w latach 1915-1917 odbył się w regimencie strzeleckim Simbirsk w Turkiestanie w Taszkiencie . W 1920 roku został wysłany do Samarkandy, gdzie działał jako artysta i szef sekcji artystycznej Komisji ds. Odnowy i Ochrony Zabytków Samarkandy. Wykonywał szkice starożytności, studiował archeologię, historię, kulturę i tradycje artystyczne Azji Środkowej. W tym czasie w swojej twórczości odwołał się do malarstwa impresjonistycznego, stworzył cykl obrazów, orientalnych pejzaży i scen rodzajowych. W 1921 roku po powrocie do Moskwy, wstąpił do Stowarzyszenia Artystów Rewolucyjnej Rosji, brał udział w wystawach Stowarzyszenia artystów Peredvizhniki, Związku Artystów Rosyjskich, Towarzystwa Artystów Moskiewskiej Szkoły, pracował nad albumem "Wielka rewolucja i życie Armii Czerwonej". Na prośbę rządu artysta wykonał serię portretów radzieckich mężów stanu, tworzył dzieła poświęcone tematom rewolucyjnym. W 1926 roku wyjechał do Włoch, powodem wyjazdu była nieuleczalna gruźlica kości, na którą chorował. Spędził tam 30 lat swojego życia. Eksponował swoje prace w Rzymie, Mediolanie, Neapolu, stał się znaczącym uczestnikiem wystaw indywidualnych i zbiorowych. W 1949 roku we Włoszech opublikowano ilustrowaną monografię prac artysty, napisaną przez słynnego włoskiego krytyka sztuki, prof. Giorgio Nicodemiego.
Description:
Lady with a fan
oil/canvas, 90 x 80 cm; signed lower left: 'Alessio Issupoff'
Additional Charge Details:
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 18 % of the hammer price; - To this lot we apply 'artist's resale right' ('droit de suite') fee. Royalties are calculated using a sliding scale of percentages of the hammer price.
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%; - Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
Alessio Issupoff, którego pełne imię brzmi: Aleksej Vladimirovic Isupov, urodził się w Kirowie w 1889 roku. Pochodził z rodziny o tradycjach artystycznych: jego ojciec zajmował się bowiem zdobieniem ikon oraz introligatorstwem. W 1908 roku rozpoczął studia w Moskiewskiej Szkole Malarstwa, Rzeźby i Architektury. W tym czasie brał udział w wystawach Związku Artystów Rosyjskich i Stowarzyszenia Podróżujących Wystaw Artystycznych (Peredvizhniki). W latach 1910-15 eksponował swoje prace, których większość stanowiły pejzaże, na wystawach moskiewskiej galerii Lemercier, w czasie wiosennych wystaw w salach Imperial Academy of Arts. W 1915 otrzymał powołanie do wojska. Służbę wojskową w latach 1915-17 odbył w regimencie strzeleckim Simbirsk w Turkiestanie w Taszkiencie. W 1920 roku został wysłany do Samarkandy, gdzie działał jako artysta i szef sekcji artystycznej Komisji ds. Odnowy i Ochrony Zabytków Samarkandy. Wykonywał szkice starożytnych zabytków, studiował archeologię, historię, kulturę i sztukę Azji Środkowej. W tym czasie w swojej twórczości odwołał się do malarstwa impresjonistycznego, stworzył cykl obrazów, orientalnych pejzaży i scen rodzajowych. W 1921 roku po powrocie do Moskwy, wstąpił do Stowarzyszenia Artystów Rewolucyjnej Rosji, brał udział w wystawach Stowarzyszenia artystów Peredvizhniki, Związku Artystów Rosyjskich, Towarzystwa Artystów Moskiewskiej Szkoły oraz pracował nad albumem "Wielka rewolucja i życie Armii Czerwonej" z uwagi na ciężką sytuację finansową. W 1926 roku wyjechał do Włoch, gdzie spędził blisko 30 lat swojego życia. Tam również prowadził szeroko zakrojoną aktywność wystawienniczą: pierwszą z ważnych wystaw była ekspozycja w Rzymie, a następnie m.in.: w Mediolanie i Neapolu. Najważniejszym dlań wydarzeniem artystycznym był udział w XVII Biennale w Wenecji w 1930 roku. Od tego czasu artysta zaczął cieszyć się dużym uznaniem w Italii, która stała się dla niego krajem nowych odkryć artystycznych oraz miejscem, w którym mógł zakosztować wolności i swobody w ekspresji artystycznej. W 1949 roku we Włoszech opublikowano ilustrowaną monografię prac artysty, napisaną przez słynnego włoskiego krytyka sztuki, Giorgia Nicodemiego.
W 1908 roku Issupoff rozpoczął studia w Moskiewskiej Szkole Malarstwa, Rzeźby i Architektury. W tym czasie brał udział w wystawach Związku Artystów Rosyjskich i Stowarzyszenia Podróżujących Wystaw Artystycznych (Peredvizhniki). W latach 1910-1915 eksponował swoje prace, których większość stanowiły pejzaże, na wystawach moskiewskiej galerii Lemercier, w czasie wiosennych wystaw w salach Imperial Academy of Arts oraz wystawach charytatywnych organizowanych dla pomocy rodzinom rannych i zabitych żołnierzy biorących udział w I wojnie światowej . W 1915 otrzymał powołanie do wojska. Służbę wojskową w latach 1915-1917 odbył się w regimencie strzeleckim Simbirsk w Turkiestanie w Taszkiencie . W 1920 roku został wysłany do Samarkandy, gdzie działał jako artysta i szef sekcji artystycznej Komisji ds. Odnowy i Ochrony Zabytków Samarkandy. Wykonywał szkice starożytności, studiował archeologię, historię, kulturę i tradycje artystyczne Azji Środkowej. W tym czasie w swojej twórczości odwołał się do malarstwa impresjonistycznego, stworzył cykl obrazów, orientalnych pejzaży i scen rodzajowych. W 1921 roku po powrocie do Moskwy, wstąpił do Stowarzyszenia Artystów Rewolucyjnej Rosji, brał udział w wystawach Stowarzyszenia artystów Peredvizhniki, Związku Artystów Rosyjskich, Towarzystwa Artystów Moskiewskiej Szkoły, pracował nad albumem "Wielka rewolucja i życie Armii Czerwonej". Na prośbę rządu artysta wykonał serię portretów radzieckich mężów stanu, tworzył dzieła poświęcone tematom rewolucyjnym. W 1926 roku wyjechał do Włoch, powodem wyjazdu była nieuleczalna gruźlica kości, na którą chorował. Spędził tam 30 lat swojego życia. Eksponował swoje prace w Rzymie, Mediolanie, Neapolu, stał się znaczącym uczestnikiem wystaw indywidualnych i zbiorowych. W 1949 roku we Włoszech opublikowano ilustrowaną monografię prac artysty, napisaną przez słynnego włoskiego krytyka sztuki, prof. Giorgio Nicodemiego.
Description:
Lady with a fan
oil/canvas, 90 x 80 cm; signed lower left: 'Alessio Issupoff'
Additional Charge Details:
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 18 % of the hammer price; - To this lot we apply 'artist's resale right' ('droit de suite') fee. Royalties are calculated using a sliding scale of percentages of the hammer price.
Technika
olej/płótno
Sygnatura
sygnowany l.d.: 'Alessio Issupoff'