23
Michał Gorstkin Wywiórski | "Na skraju lasu" (pejzaż streficzny)
Estymacja:
5,000 zł - 6,500 zł
Pominięte
Aukcja na żywo
ART OUTLET: Sztuka Dawna
Wymiary
14 x 27,5 cm
Kategoria
Opis
olej/deska, 14 x 27,5 cm; na odwrociu na krośnie malarskim dwie papierowe nalepki z nieczytelnym opisem
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
Studia artystyczne odbył w latach 1883-1887 w Monachium u K. Rauppa i N. Gysisa oraz w pracowniach J. Brandta i A. Wierusza-Kowalskiego. Od 1904 r. działał aktywnie w Poznaniu, gdzie był członkiem TPSP i stowarzyszenia Artystów. Wystawiał w Poznaniu, w Krakowie, Warszawie i Lwowie, a także w Berlinie, Petersburgu, Monachium i Kijowie. Współpracował przy tworzeniu kilku panoram: z J. Fałatem, W. Kossakiem, A. Piotrowskim i J. Stanisławskim przy realizacji "Berenzyny"; z J. Styką - przy malowaniu "Bema w Siedmiogrodzie"; z W. Kossakiem, J. Ryszkiewiczem i K. Rozwadowskiem - przy komponowaniu "Napoleona pod Piramidami". Dominującym tematem w twórczości artysty był realistycznie traktowane pejzaże ze szczególnym uwzględnieniem efektów luministycznych.
Description:
On the verge of the forest (spheric landscape)
oil/board, 14 x 27.5 cm; two paper labels with an illegible description on the reverse
Additional Charge Details:
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 18 % of the hammer price.
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
Studia artystyczne odbył w latach 1883-1887 w Monachium u K. Rauppa i N. Gysisa oraz w pracowniach J. Brandta i A. Wierusza-Kowalskiego. Od 1904 r. działał aktywnie w Poznaniu, gdzie był członkiem TPSP i stowarzyszenia Artystów. Wystawiał w Poznaniu, w Krakowie, Warszawie i Lwowie, a także w Berlinie, Petersburgu, Monachium i Kijowie. Współpracował przy tworzeniu kilku panoram: z J. Fałatem, W. Kossakiem, A. Piotrowskim i J. Stanisławskim przy realizacji "Berenzyny"; z J. Styką - przy malowaniu "Bema w Siedmiogrodzie"; z W. Kossakiem, J. Ryszkiewiczem i K. Rozwadowskiem - przy komponowaniu "Napoleona pod Piramidami". Dominującym tematem w twórczości artysty był realistycznie traktowane pejzaże ze szczególnym uwzględnieniem efektów luministycznych.
Description:
On the verge of the forest (spheric landscape)
oil/board, 14 x 27.5 cm; two paper labels with an illegible description on the reverse
Additional Charge Details:
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 18 % of the hammer price.
Technika
olej/deska
Sygnatura
na odwrociu na krośnie malarskim dwie papierowe nalepki z nieczytelnym opisem
Proweniencja
- kolekcja prywatna, Warszawa
Literatura
- Maria Gołąb, Michał Gorstkin Wywiórski – pejzaże, kat. wyst., Poznań 2004, s. 43, poz. kat. 21 (il.)
Wystawiany
- Michał Gorstkin Wywiórski - pejzaże, Centrum Kultury Zamek w Poznaniu, 26 lutego - 21 marca 2004, Poznań